آرشیو خرداد ماه 1403

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

با توجه به جنبه های خاصی مانند افزایش سن و زایمان، واژن می تواند در نتیجه کشش شدید، ژنتیک یا کاهش وزن بیش از حد دچار سستی قابل توجهی شود. برای معکوس کردن این امر، ممکن است برای معکوس کردن این اثرات، یک روش سفت کردن واژن با لیزر، که به عنوان واژینوپلاستی برای موارد جراحی نیز شناخته می‌شود، لازم باشد.

سفت کردن واژن با لیزر یک روش زیبایی غیر جراحی است که از حرارت لیزر برای سفت کردن واژن با افزایش بازسازی کلاژن استفاده می‌کند و در نتیجه قطر آن را کاهش می‌دهد و بافت را تقویت می‌کند. در بیمارستان کینگز کالج دبی، متخصصان زیبایی ما از لیزر FemiLift برای این روش استفاده می کنند.

کاندیدای سفت کردن واژن با لیزر

برای واجد شرایط بودن برای عمل سفت کردن واژن، باید معیار خاصی از جمله:

  • داشتن شلی واژن قابل توجه
  • داشتن سلامت جسمی و روحی خوب
  • داشتن انتظارات واقع بینانه
  • داشتن نوعی اختلال جنسی به دلیل شلی واژن

اقدامات احتیاطی بعد از سفت کردن واژن با لیزر

پس از انجام عمل سفت کردن واژن، ممکن است درجاتی از درد، تورم و ناراحتی در ناحیه مورد نظر احساس شود. اینها باید ظرف 24 ساعت پس از عمل کاهش یابد، اما شما باید بتوانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. از سوی دیگر، توصیه می شود حداقل تا 7 روز پس از عمل از هرگونه صمیمیت خودداری کنید.

چرا باید بیمارستان کینگز کالج دبی را انتخاب کنید؟

  • متخصصان زیبایی ما در زمینه خود بهترین هستند و تجربه کافی در زمینه زیبایی زنان دارند.
  • در بیمارستان کینگز کالج، ما امکانات پیشرفته‌ای داریم و از جدیدترین تکنیک‌های کم تهاجمی برای دستیابی به بهبودی سریع‌تر با بهترین نتایج استفاده می‌کنیم.
  • در بیمارستان کینگز کالج لندن، ما بر مراقبت از بیمار و ایمنی در یک محیط دلسوز تمرکز می کنیم.

سوالات متداول در مورد تنگ کردن واژن با لیزر

چند جلسه سفت کردن واژن با لیزر لازم است؟

سفت کردن واژن با لیزر تا 3 جلسه برای نتایج موثر نیاز دارد. هر جلسه باید حداقل یک ماه فاصله داشته باشد. هر مورد متفاوت و متناسب با نیازهای بیمار ساخته شده است. پزشک اطلاعات بیشتری در این مورد در طول مشاوره به شما می دهد.

نتایج چه زمانی احساس می شود؟

نتایج به طور کامل پس از حداقل 3 ماه احساس می شود، اما این به ماهیت مورد نیز بستگی دارد. اکثر نتایج پس از توقف قابل مشاهده هستند، اما پزشک شما باید بتواند اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بدهد.

سفت کردن واژن با نتایج لیزر چقدر طول می کشد؟

نتایج این روش می‌تواند برای سال‌ها دوام داشته باشد، اما برای حفظ نتایج به یک جلسه شارژ سالیانه نیاز دارید.

هزینه سفت کردن واژن با لیزر چقدر است ؟

هزینه سفت کردن واژن پس از مشاوره با متخصص زیبایی زنان و زایمان با تایید هیئت مدیره تعیین می شود. این به ماهیت نیازهای بیمار نیز بستگی دارد.

 

بسیاری از ما عادت های کوچکی داریم که باعث می شود احساس بهتری داشته باشیم، اما می توانیم بدون آنها نیز زندگی کنیم. برای مثال، ممکن است چیزی را "خوش شانس" بدانیم یا روتینی داشته باشیم که احساس آرامش کند. اما برای افرادی که اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) را تجربه می کنند، این رفتارها بسیار شدیدتر و مخرب تر هستند و توسط افکار ناخواسته ای که از بین نمی روند تحریک می شوند. درک اختلال وسواس فکری-اجباری همیشه آسان نیست، اما این یک بیماری واقعی است که باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی فرد می شود.برای ارتباط با بهترین کلینیک روانشناسی در تهران اینجا کلیک کنید

OCD چیست؟

اختلال وسواس فکری یک بیماری روانی است. از دو بخش تشکیل شده است: وسواس و اجبار. افراد ممکن است وسواس، اجبار یا هر دو را تجربه کنند و باعث ناراحتی زیادی شوند.

وسواس فکری، تمایلات یا تصاویر ناخواسته و تکراری هستند که از بین نمی روند. باعث اضطراب زیادی می شوند. برای مثال، ممکن است شخصی نگران این باشد که با وارد کردن میکروب، افرادی را که دوستشان دارد بیمار کند. وسواس می تواند روی هر چیزی تمرکز کند. این افکار وسواسی می توانند ناراحت کننده باشند. وسواس فکری نیست که فرد معمولاً روی آن تمرکز کند و در مورد شخصیت فرد نیست. آنها علائم یک بیماری هستند.

اجبارها اعمالی هستند که به منظور کاهش اضطراب ناشی از وسواس انجام می شوند. اجبارها ممکن است رفتارهایی مانند شستن، تمیز کردن یا سفارش دادن چیزها به روشی خاص باشند. سایر اعمال برای دیگران آشکار نیست. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است چیزهایی را بشمارند یا عباراتی را در ذهن خود تکرار کنند. برخی از افراد آن را به این صورت توصیف می کنند که احساس می کنند باید کاری را انجام دهند تا زمانی که احساس "درست" شود. درک این نکته مهم است که اجبار راهی برای مقابله با وسواس است. فردی که OCD را تجربه می کند، اگر نتواند اجبار را کامل کند، ممکن است دچار ناراحتی شود.

افرادی که OCD را تجربه می‌کنند معمولاً می‌دانند که وسواس‌ها و اجبارها معنایی ندارند، اما هنوز احساس می‌کنند نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند. وسواس ها و اجبارها نیز می توانند در طول زمان تغییر کنند.

چه کسانی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

OCD می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. محققان دقیقاً نمی دانند که چه چیزی باعث OCD می شود، اما احتمالاً عوامل مختلفی مانند سابقه خانوادگی، زیست شناسی و تجربیات زندگی دخیل هستند.

چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟

اختلال وسواس فکری اجباری می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و توضیح آن برای افراد دیگر دشوار است. ممکن است در مورد تجربیات خود احساس خجالت، شرم یا گناه کنید. این احساسات می توانند کمک جویی را سخت کنند. از آنجایی که وسواس‌ها و اجبارها زمان زیادی می‌برند، انجام زندگی روزانه‌تان ممکن است سخت باشد. بسیاری از مردم OCD را چیزی توصیف می کنند که زندگی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد، و مقابله با آن آسان نیست. اما خبر خوب این است که OCD قابل درمان است. مهم است که با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.

 

"افراد گزارش می دهند که احساس می کنند با شریک زندگی خود و احساسات خود ارتباط بیشتری دارند و همچنین در رابطه ایمن تر، خودجوش و بازیگوش تر هستند. مولر می‌گوید: وقتی مردم در رابطه‌شان احساس امنیت بیشتری می‌کنند، می‌توانند در بخش‌های دیگر زندگی‌شان قاطع‌تر و ماجراجوتر شوند.

 

از مزایای زوج درمانی می توان به کاهش پریشانی رابطه و افزایش رضایت از رابطه اشاره کرد.

- برین مولر، دکترا

برخی از مزایای زوج درمانی می تواند ارائه دهد:

 
  • یکدیگر را بهتر درک کنید: زوج درمانی می تواند به شما کمک کند خود و همسرتان را بهتر درک کنید. می تواند به هر دوی شما کمک کند تا احساسات، امیدها، ترس ها، اولویت ها، ارزش ها و باورهای خود را بیان کنید.
  • مشکلات رابطه را شناسایی کنید: به گفته مولر ، درمانگر شما می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا مسائلی را که منجر به درگیری های مکرر، عدم اعتماد و احساس قطع ارتباط می شود، شناسایی کنید.
  • بهبود مهارت های ارتباطی: درمان می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. این می تواند به شما کمک کند تا خود را بیان کنید و آنچه را که نیاز دارید بدون حمله یا سرزنش شریک زندگی خود بخواهید.
  • تعارضات را حل کنید: درمانگر شما می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا مشکلات خود را حل کرده و آنها را حل کنید.
  • تقویت دوستی و دلبستگی: زوج درمانی می تواند به تقویت دوستی، دلبستگی، پیوند و صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند.
  • خاتمه دادن به رفتار ناکارآمد: درمانگر شما می تواند رفتارهای ناکارآمد را شناسایی کرده و به حذف آنها کمک کند.
  • مهارت‌ها را بیاموزید: زوج‌درمانی شکل بلندمدت درمانی نیست. در عوض، این یک درمان کوتاه‌مدت است که هدف آن تجهیز شما و شریک زندگیتان به مهارت‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا از تعارضاتی که در مسیر ایجاد می‌شوند پیشگیری و مدیریت کنید.
  • بهبود رضایت از رابطه: زوج درمانی می تواند به بهبود کیفیت کلی رابطه شما کمک کند ، به طوری که شما و شریک زندگیتان در کنار هم شادتر باشید.

جمجمه انسان که مغز را در خود جای داده و از آن محافظت می کند از شش استخوان اصلی تشکیل شده است: اتموئید، پیشانی، پس سری، جداری، اسفنوئید و گیجگاهی. در رشد طبیعی، استخوان های جمجمه تا حدود دو سالگی جدا می مانند. سپس استخوان‌های مجزای جمجمه با هم ترکیب می‌شوند و در طول بزرگسالی به همین شکل باقی می‌مانند.برای ارتباط با بهترین جراح قاعده جمجمه در تهران اینجا کلیک کنید

اتموئید بخشی از حفره چشم را تشکیل می دهد .

قسمت جلویی قسمت بالای سر، پیشانی، برآمدگی های ابرو و حفره بینی را تشکیل می دهد.

اکسیپیتال در قسمت پشتی پایین سر قرار دارد و پشت و پایه جمجمه را تشکیل می دهد . این نقطه اتصال با گردن است.

جداری بخش عمده ای از جمجمه را تشکیل می دهد و بخش های بزرگی از بالا، پهلوها و پشت سر را می پوشاند .

اسفنوئید در ناحیه شقیقه سر قرار دارد و بخشی از حفره چشم را تشکیل می دهد .

تمپورال در کنار سر بالای گوش قرار دارد و به سمت پایین در پشت گوش به سمت فک امتداد می یابد .

این استخوان ها توسط بافت های قوی و فیبری به نام بخیه های جمجمه در کنار هم نگه داشته می شوند . در بزرگسالان، این بخیه‌ها به هم متصل می‌شوند و جمجمه برای محافظت از مغز سفت است، اما در یک نوزاد، این بخیه‌ها انعطاف‌پذیر هستند.

بخیه کرونال در کنار سر قرار دارد که از نقطه نرم تا ناحیه جلوی گوش امتداد دارد.

بخیه لامبدوئیدال در پشت سر بین استخوان های اکسیپیتال و جداری قرار دارد. بخیه متوپیک بین نقطه نرم و ریشه بینی قرار دارد و به پیشانی اجازه می دهد تا رشد طبیعی داشته باشد و حدقه های چشم به درستی از هم جدا شوند.

بخیه ساژیتال در بالای سر قرار دارد و از نقطه نرم تا پشت سر امتداد دارد.

فضاهای بین استخوان ها در بافت های فیبری فونتانل نامیده می شود. فونتانل های قدامی، خلفی، اسفنوئید و ماستوئید منافذی هستند که به عنوان بخشی از رشد طبیعی خود به خود بسته می شوند. فونتانل که بیشتر به عنوان نقطه نرم کودک از آن یاد می شود، فونتانل قدامی بالای سر است.

 
  • سینوستوز کرونر از گوش شروع می شود و به بخیه ساژیتال باز می گردد. بسته شدن زودرس منجر به وضعیتی به نام پلاژیوسفالی قدامی می شود. این ممکن است باعث صاف شدن پیشانی نوزاد در سمت آسیب دیده شود. بالا آمدن حدقه چشم، (دیستوپی عمودی) در سمت درگیر، انحراف بینی و جمجمه مایل نیز ممکن است رخ دهد. اگر درمان نشود، ممکن است منجر به آمبلیوپی شود - از دست دادن بینایی در سمت آسیب دیده.
  • سینوستوز لامبوئیدال نادرترین شکل کرانیوسینوستوز است. بسته شدن زودرس این بخیه منجر به وضعیتی به نام پلاژیوسفالی خلفی می شود. این ممکن است باعث مسطح شدن پشت سر در سمت آسیب دیده، بیرون زدگی استخوان ماستوئید و موقعیت خلفی گوش آسیب دیده شود. همچنین ممکن است باعث کج شدن جمجمه به طرفین شود. این وضعیت را می توان به اشتباه به عنوان مسطح شدن پس سری (پلاژیوسفالی موضعی) تشخیص داد.
  • سینوستوز دوکورونال زمانی رخ می دهد که بخیه های کرونر چپ و راست درگیر شوند. بسته شدن زودهنگام این دو بخیه منجر به وضعیتی به نام براکی سفالی می شود. این ممکن است باعث شود که نوزاد پیشانی و ابروی صاف، برجسته و فرورفته داشته باشد.
  • سینوستوز متوپیک از بینی شروع می شود و به بخیه ساژیتال باز می گردد. بسته شدن زودرس این بخیه منجر به وضعیتی به نام تریگونوسفالی می شود. این ممکن است باعث شود که کودک دارای پیشانی نوک تیز، برآمدگی خط وسط، جمجمه مثلثی شکل و چشم‌هایی باشد که خیلی نزدیک به هم به نظر می‌رسند.
  • سینوستوز ساژیتال ، شایع ترین نوع کرانیوسینوستوز، از هر 1000 تولد زنده، سه تا پنج نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد و در مردان شایع تر است. بسته شدن زودهنگام این بخیه منجر به وضعیتی به نام اسکافوسفالی می شود. از آنجایی که جمجمه نمی تواند به طرفین منبسط شود، مجبور است به سمت جلو و عقب رشد کند. این ممکن است باعث شود که نوزاد پیشانی بیرون زده، شقیقه های باریک و سر کشیده داشته باشد.

اکثریت قریب به اتفاق افرادی - بیش از 90٪ - با درد ناشی از بیماری دیسک گردن خود به خود با درمان های ساده و محافظه کارانه بهبود می یابند. با این حال، اگر سایر درمان‌ها شکست بخورند یا علائم بدتر شوند تا جایی که ضعف در بازوها و یا پاهای شما ایجاد شود، ممکن است جراحی کمک کند. به این میلوپاتی دهانه رحم می گویند و جراحی توصیه می شود.

بیماری دیسک گردن به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک - بالشتک ها - که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود. هنگامی که دیسک آسیب می بیند - به دلیل بیماری دژنراتیو دیسک (یا DDD) یا یک علت ناشناخته - می تواند منجر به درد گردن ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود . در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها ناشی از فشار روی ریشه های عصبی گردنی یا نخاع ایجاد شود.

جراحی برای بیماری دیسک گردن معمولاً شامل برداشتن دیسکی است که عصب را فشار می دهد یا بر روی نخاع فشار می آورد. این جراحی دیسککتومی نامیده می شود . بسته به محل قرارگیری دیسک، جراح می‌تواند آن را از طریق یک برش کوچک در قسمت جلویی (دیسککتومی قدامی) یا پشت (دیسککتومی خلفی) گردن در زمانی که شما تحت بیهوشی قرار می‌دهید، خارج کند. یک روش مشابه، میکرودیسککتومی ، دیسک را از طریق یک برش کوچکتر با استفاده از میکروسکوپ یا دستگاه بزرگ‌نمایی دیگر خارج می‌کند.

 

اغلب، روشی برای بستن فضای باقی مانده هنگام برداشتن دیسک و بازگرداندن ستون فقرات به طول اولیه انجام می شود. بیماران دو گزینه دارند:

  • تعویض دیسک مصنوعی دهانه رحم
  • فیوژن دهانه رحم
 

در سال 2007، FDA اولین دیسک مصنوعی، دیسک پرستیژ سرویکال را تایید کرد، که ظاهر و حرکت آن بسیار شبیه چیز واقعی است، اما از فلز ساخته شده است. از آن زمان تاکنون چندین دیسک مصنوعی دهانه رحم ساخته و تایید شده است. تحقیقات در حال انجام نشان داده است که دیسک مصنوعی می تواند درد گردن و بازو را به همان اندازه ایمن و موثر به عنوان همجوشی دهانه رحم بهبود بخشد، در حالی که دامنه حرکتی را به خوبی یا بهتر از فیوژن دهانه رحم می دهد. افرادی که دیسک مصنوعی دریافت می کنند اغلب می توانند سریعتر به سر کار بازگردند. با این حال، جراحی برای جایگزینی دیسک طولانی‌تر طول می‌کشد و می‌تواند منجر به از دست دادن خون بیشتری نسبت به همجوشی دهانه رحم شود. همچنین مشخص نیست که دیسک های مصنوعی در طول زمان چگونه دوام می آورند. افرادی که دیسک مصنوعی دریافت می کنند همیشه می توانند بعداً فیوژن دهانه رحم را انتخاب کنند. اما اگر بیمار ابتدا فیوژن دهانه رحم داشته باشد، امکان قرار دادن دیسک مصنوعی در همان نقطه وجود ندارد.

 

با این حال، همه کاندیدای دیسک مصنوعی نیستند. افراد مبتلا به پوکی استخوان، بیماری مفصلی، عفونت، التهاب در محل، یا آلرژی به فولاد ضد زنگ ممکن است کاندیدای جراحی تعویض دیسک نباشند.

با جراحی فیوژن دهانه رحم ، جراح دیسک آسیب دیده را برمی دارد و یک پیوند استخوان (که از لگن بیمار یا از جسد گرفته می شود) در فضای بین مهره ها قرار می دهد. پیوند استخوان در نهایت به مهره های بالا و پایین آن می پیوندد. ممکن است یک صفحه فلزی به مهره‌های بالا و پایین پیوند زده شود تا استخوان را در جای خود نگه دارد و در حین بهبودی و جوش خوردن با مهره‌ها، استخوان را در جای خود نگه دارد. دیسککتومی با فیوژن دهانه رحم اغلب می تواند به تسکین درد ناشی از بیماری دیسک ستون فقرات کمک کند. تنها نکته این است که پس از جراحی، بسیاری از افراد متوجه می شوند که درجاتی از حرکت در گردن خود را از دست می دهند.

اگرچه جراحی دیسک گردن به طور کلی بی خطر است، اما خطرات کمی دارد، از جمله:

  • عفونت
  • خون ریزی بیش از حد
  • واکنش به بیهوشی
  • گردن درد مزمن
  • آسیب به اعصاب، عروق خونی، نخاع، مری یا تارهای صوتی
  • عدم بهبودی

پس از جراحی فیوژن دهانه رحم، برخی از افراد ممکن است دچار مشکلات دیسک گردن در بالا و/یا زیر دیسک قبلی آسیب دیده شوند. یک مطالعه نشان داد که حدود 12 درصد از بیماران به بیماری دهانه رحم جدیدی مبتلا شدند که به جراحی دوم در طی 20 سال پس از جراحی اول نیاز داشت. هنوز مشخص نیست که دیسک مصنوعی همین مشکل را ایجاد کند یا خیر.

احتمالاً می‌توانید ظرف چند ساعت پس از جراحی دیسک گردن از خواب برخیزید و حرکت کنید و سپس همان روز یا صبح روز بعد از بیمارستان به خانه بروید. کمی در ناحیه عمل شده احساس خواهید کرد، اما باید با گذشت زمان از بین برود.

فیوژن ممکن است بین سه ماه تا یک سال طول بکشد تا پس از عمل جراحی جامد شود، و شما همچنان ممکن است در این مدت علائمی داشته باشید. پزشک ممکن است توصیه کند که برای چهار تا شش هفته اول از یقه گردن برای حمایت از گردن خود استفاده کنید. شما ممکن است با خوردن یک رژیم غذایی سالم ، اجتناب از سیگار کشیدن، ورزش منظم و تمرین وضعیت بدنی خوب به سرعت این روند کمک کنید. قبل از شروع هر ورزش بعد از جراحی، با جراح خود مشورت کنید تا ببینید چه سطح فعالیتی برای شما مناسب است .

 

نوع علائم آنوریسم مغزی بستگی به پارگی آن دارد.

علائم آنوریسم پارگی مغز

اگر ناگهان سردرد شدید دردناکی گرفتید، هوشیاری خود را از دست دادید یا هر یک از علائم دیگر پارگی آنوریسم را داشتید، به مراقبت اورژانسی نیاز دارید:

  • سردرد شدید که به طور ناگهانی ایجاد می شود
  • از دست دادن هوشیاری
  • تهوع و استفراغ
  • خواب آلودگی
  • از دست دادن تعادل در مواردی مانند راه رفتن و هماهنگی طبیعی
  • گرفتگی گردن
  • مردمک های گشاد شده
  • حساسیت به نور
  • تاری یا دوبینی ناگهانی
  • افتادگی پلک
  • سردرگمی یا مشکل با آگاهی ذهنی
  • ایست قلبی (زمانی که قلب به طور ناگهانی از تپش می ایستد)
  • تشنج
 

اگرچه آنوریسم های مغزی معمولاً علائمی را نشان نمی دهند، اما با بزرگتر شدن آنها می توانند به مغز و اعصاب فشار وارد کنند.

علائم آنوریسم مغزی پاره نشده

اگر سردرد یا درد جدیدی در بالای یا پشت چشم خود دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. با 911 تماس بگیرید. سایر علائم آنوریسم پاره نشده عبارتند از:

  • مردمک های گشاد شده
  • تاری یا دوبینی
  • افتادگی پلک
  • صحبت کردن سخته
  • ضعف و بی حسی در یک یا هر دو طرف صورت شما
  • فلج در یک طرف صورت شما

سردرد ناگهانی و شدید همچنین می تواند نشانه آنوریسم نشتی (خونریزی نگهبان) باشد. این می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که به زودی دچار پارگی کامل خواهید شد.

ممکن است در بدو تولد مشکلی در عروق خونی داشته باشید که ممکن است منجر به آنوریسم مغزی شود.

برخی از شرایط ارثی که با آنوریسم مغزی مرتبط هستند عبارتند از:

  • بیماری کلیه پلی کیستیک اتوزومال غالب. این وضعیت باعث ایجاد کیست های کوچک پر از مایع روی کلیه ها می شود.
  • نوروفیبروماتوز نوع 1. باعث تغییر در رنگ پوست و رشد تومورها در امتداد اعصاب در پوست، مغز و سایر نواحی بدن می شود.
  • سندرم مارفان افراد مبتلا به این اختلال معمولاً قد بلند با دست‌ها، انگشتان دست، پاها و انگشتان پا بسیار بلند هستند.
  • نئوپلازی غدد درون ریز متعدد نوع 1. باعث رشد تومورها در غدد درون ریز، روده کوچک و معده می شود.
  • سودوکسانتوما الاستیکوم. با این اختلال، کلسیم و سایر مواد معدنی در بخش‌هایی از بافت همبند بدن جمع می‌شوند .
  • تلانژکتازی هموراژیک ارثی. این امر باعث می شود که رگ های خونی به نام ناهنجاری های شریانی وریدی (AVMs) بین شریان ها و سیاهرگ ها ایجاد شود.
  • سندرم اهلرز-دانلوس نوع II و IV. این شرایط بر بافت همبند که از پوست، استخوان ها، رگ های خونی و سایر اندام ها حمایت می کند، تأثیر می گذارد.

آنوریسم ها تمایل دارند در شاخک رگ های خونی، مکان هایی که منشعب می شوند، تشکیل شوند، زیرا این بخش ها ضعیف تر هستند. آنها بیشتر در قاعده مغز یافت می شوند.

 



 

"هیپرپیگمانتاسیون تناسلی" نامی است که به تیره شدن رنگ در ناحیه تناسلی داده می شود. تیرگی ممکن است دیرتر ظاهر شود یا ممکن است از قبل وجود داشته باشد.

هیپرپیگمانتاسیون تناسلی ممکن است به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، قرص های ضد بارداری، داروهایی مانند کورتیزون، مشکلات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، مقاومت به انسولین یا دلایل ژنتیکی رخ دهد. گاهی اوقات تغییر رنگ به دلایل ناشناخته نیز دیده می شود.

هیپرپیگمانتاسیون تناسلی می تواند باعث ایجاد برخی مشکلات روانی در افراد از نظر زیبایی شود. لیزر و برخی محصولات شیمیایی بیشتر در درمان های روشن کننده و سفید کننده ناحیه تناسلی استفاده می شود.

لیزر درمانی برای درمان های سفید کننده واژن

بلیچینگ دستگاه تناسلی با لیزر بیشترین کاربرد و با بهترین نتایج را در بلیچینگ واژن دارد. لیزرهای CO2 فرکشنال، لیزرهای Er:YAG و لیزرهایی با فناوری Q-Switch اغلب استفاده می شوند. در بیمارانی که لیزر را در نظر نمی گیرند، می توان از روش های درمانی مختلفی برای بلیچینگ واژن استفاده کرد.

درمان های سفید کننده ناحیه تناسلی در کلینیک ما در ترکیه اعمال می شود

در سال های اخیر تقاضای بیماران برای سفید کردن دستگاه تناسلی به سرعت افزایش یافته است. بیمارانی که برای سفید کردن دستگاه تناسلی به کلینیک ما مراجعه می کنند، ابتدا تحت معاینه زنان قرار می گیرند. دلایلی که ممکن است باعث تیرگی رنگ شود بررسی می شود. پس از آن، درمان های سفید کننده با توجه به اندازه تیرگی اعمال می شود. روش های درمان سفید کننده ناحیه تناسلی در ترکیه شامل لیزر فرکشنال، محلول های شیمیایی، پی آر پی و برخی محصولات مزوتراپی می باشد. همچنین می‌توان به بیماران راه‌حل‌هایی داد که می‌توانند به تنهایی در خانه استفاده کنند.

هزینه های سفید کردن دستگاه تناسلی در ترکیه چقدر است؟

هزینه های سفید کردن ناحیه تناسلی در ترکیه بسته به روش درمانی، تعداد جلسات و اندازه ناحیه متفاوت است. تماس با واتساپ با کلینیک ما در ترکیه مفید خواهد بود. لیزرهای فرکشنال دی اکسید کربن در درمان های لیزری بلیچینگ دستگاه تناسلی استفاده می شود.

روش های درمان سفیدی ناحیه تناسلی چیست؟

برای سفید کردن ناحیه تناسلی می توان از روش های درمانی مختلفی استفاده کرد. برخی از اینها محصولات قابل استفاده و برخی دیگر قابل تزریق به پوست هستند.

برخی از روش های درمانی روشن کننده ناحیه تناسلی:

  • محلول TCA (تری کلرواستیک اسید).
  • عوامل شیمیایی مختلف
  • راه حل های آماده استفاده
  • محصولات مزوتراپی که با انژکتور به پوست تزریق می شوند
  • روش های درم ابریژن و میکرودرم ابریژن
  • سیستم صمیمی Dermamelan
  • پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت)

TCA (تری کلرواستیک اسید)

TCA (تری کلرواستیک اسید) یکی از لایه بردارهای پرکاربرد به ویژه در پوست است. جوانسازی زیر پوست را با تخریب "اپیدرم" پوست فوقانی فراهم می کند. TCA در درجه اول برای درمان چین و چروک، کراتوز اکتینیک، ملاسما (لکه های صورت بارداری)، لنتیگو سیمپلکس و اسکار آکنه استفاده می شود. همچنین اثر ضد پیری دارد.

می توان آن را در ناحیه تناسلی با غلظت 20% اعمال کرد. ماندن طولانی مدت آن بر روی بافت باعث افزایش سوزش می شود، بنابراین پوست پس از مدتی انتظار شسته می شود. در صورت انتظار طولانی مدت، خطر هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، یعنی تیره شدن پوست وجود دارد. بنابراین، فقط باید توسط پزشکان استفاده شود.

 

ورزش برای کاهش اثرات اسکولیوز و کند کردن پیشرفت بیماری می تواند فوق العاده مفید باشد. با این حال، همه تمرینات برای هر فرد مبتلا به اسکولیوز مناسب نیست. به این ترتیب، باید با پزشک یا فیزیوتراپیست متخصص در درمان اسکولیوز مشورت کنید تا مشخص کنید کدام تمرینات برای شما بهترین هستند.

در زیر تعدادی از برنامه های ورزشی هدفمند برای اسکولیوز وجود دارد که ممکن است پزشک برای درمان و مدیریت بیماری شما تجویز کند:

روش شروت

روش شروت یک رویکرد سه بعدی برای درمان اسکولیوز است. کاترینا شروت، که این روش را ابداع کرد، برای کمک به بیماران برای ایجاد آگاهی و درک وضعیت خود، که اصلاح آن را آسان‌تر می‌کرد، بر آینه‌ها تکیه کرد.

این روش می تواند به بهبود درد، وضعیت بدن، ثبات مرکزی، قدرت مرکزی، تنفس، الگوی حرکت و عملکرد، و هم ترازی لگن کمک کند. تمریناتی که با استفاده از روش Schroth تجویز می شوند، متناسب با نیازهای فردی بیمار هستند و می توانند در کلینیک یا در خانه انجام شوند تا به نفع بیماران در هر سنی باشد.

روش شروت تمریناتی را تجویز می کند که به سه جزء اصلی اسکولیوز می پردازد: تقارن عضلانی، تنفس زاویه ای چرخشی و آگاهی وضعیتی. این تمرینات برای تقویت عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود وضعیت بدن و اصلاح هرگونه عدم تعادل ماهیچه ای طراحی شده اند.

این رویکرد همچنین به شما می آموزد که چگونه در قسمت مقعر بدن نفس بکشید، که به باز شدن ریه ها و بهبود انبساط قفسه سینه کمک می کند.

روش شروت مسلماً محبوب ترین برنامه درمان اسکولیوز است. همچنین بر بسیاری از انواع دیگر برنامه‌های درمانی ورزش اسکولیوز تأثیر گذاشته است، تا حدی به دلیل تمرکز آن بر آگاهی وضعیتی.

رویکرد ورزش علمی به اسکولیوز (SEAS)

SEAS یک رویکرد مبتنی بر فیزیوتراپی است که برای بیماران اسکولیوز با انحنای ستون فقرات خفیف‌تر تجویز می‌شود. با تمرکز بر خود اصلاحی و ثبات ستون فقرات، تمرینات SEAS می تواند با کاهش انحنای ستون فقرات، نیاز به بریس را از بین ببرد.

با این حال، SEAS نیز معمولاً همراه با بریس برای کمک به بیماران برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن توصیه می شود.

یکی از جنبه های منحصر به فرد SEAS این است که تمرینات با در نظر گرفتن عملکرد و انطباق طراحی شده اند. در نتیجه، روش SEAS بر تمریناتی تمرکز می کند که می توانید در حالت فیزیولوژیکی انجام دهید. این بدان معناست که شما باید بتوانید این تمرینات را در فعالیت های روزمره مانند نشستن، ایستادن و راه رفتن انجام دهید.

این مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که تمرینات را انجام خواهید داد، که برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است. تمرینات با در نظر گرفتن خود اصلاحی فعال تجویز می شوند، به این معنی که می توانید تمرینات را بدون ابزار خارجی یا موقعیت های مصنوعی بدن انجام دهید.

هدف نهایی SEAS دستیابی به بهترین اصلاح ستون فقرات ممکن نیست، بلکه بهترین اصلاح ستون فقرات ممکن است که قابل استفاده و همچنین قابل دستیابی در زندگی عادی روزمره باشد.

ScoliBalance

ScoliBalance یک برنامه ورزشی روان درمانی است که به طور خاص برای درمان اسکولیوز در هر سنی طراحی شده است. ScoliBalance از یک رویکرد سه بعدی متناسب با نیازهای فردی بیمار استفاده می کند و تکنیک های مختلفی از جمله SEAS، Schroth و BioPhysics کایروپراکتیک (CBP) را در خود جای داده است.

علاوه بر این، این برنامه شامل آموزش آگاهی وضعیت و تمرینات است که در کلینیک و همچنین در خانه انجام می شود.

تمرینات اسکولی بالانس بسته به شدت انحنای ستون فقرات می تواند به کاهش یا توقف پیشرفت اسکولیوز کمک کند. همچنین می تواند به بهبود تعادل عضلانی، افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات، کاهش درد و بهبود وضعیت بدن کمک کند.

این برنامه زمانی موثر است که به طور مستقل توسط بیماران مبتلا به اسکولیوز خفیف استفاده شود و همچنین می تواند در ترکیب با بریس در موارد شدیدتر بسیار مفید باشد.

اگر در رابطه خود به نقطه ای رسیده اید که به مشاوره زوجین فکر می کنید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از ازدواج ها دیر یا زود به این مرحله می رسند. زندگی سخت است، روابط سخت است، و مسائل زیادی وجود دارد که می تواند باعث تعارض یا عدم صمیمیت در یک رابطه شود.

خواه شکست بزرگی از اعتماد را تجربه کرده باشید، یا در طول سال‌ها به تدریج از هم دور شده‌اید، رفتن به زوج‌درمانی می‌تواند به شما کمک کند از موانعی که به نظر می‌رسد مانع از حرکت ازدواج شما در مسیر سالم می‌شوند، بگذرید.

اگرچه رسیدن به کف در ازدواج معمولاً با یک حس شدید ناامیدی همراه است، اما این نباید پایان باشد. اگر هر دو همسر مایل به شرکت در مشاوره ازدواج هستند، این می تواند اولین قدم شما برای بهبود باشد. هنوز امیدی هست.

شاید به پایین ترین سطح خود نرسیده اید، اما رابطه شما با مشکلاتی مواجه شده است و می خواهید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از مشاوره استفاده کنید. مشاوره رابطه می تواند ازدواج شما را تقویت کند و شما را برای موانعی که ممکن است در آینده با آن روبرو شوید آماده می کند.

در هر صورت، این مقاله برخی از پویایی‌های مربوط به مراجعه به یک درمانگر رابطه، مشکلاتی که می‌توانید در درمان در مورد آنها صحبت کنید، و چگونگی انجام آن برای شما و رابطه‌تان را توضیح می‌دهد.

مهم نیست دلایل شما برای پرسیدن "آیا باید به مشاوره ازدواج برویم؟" واقعیت این است که شما فقط به دنبال پاسخ نیستید. تو به دنبال امید هستی مشاوره رابطه می تواند به شما کمک کند تا مسائل ریشه ای در ازدواج خود را کشف کنید و راه حل های مبتنی بر امید را برای بازیابی صمیمیت و اعتماد ارائه دهید.

چرا به یک درمانگر رابطه مراجعه کنید؟

دلایل خاصی که افراد به دنبال رابطه درمانی هستند به اندازه خود زوج ها متنوع است، اما به طور کلی، برخی از مشکلات رایج وجود دارد که منجر به کمک گرفتن زوج ها می شود.

اگرچه برخی از افراد به سرعت به دنبال کمک هستند، اما قرار ملاقات با یک مشاور ازدواج اغلب آخرین تلاش برای حفظ رابطه ای است که برای مدت طولانی در حال سقوط بوده است. در بسیاری از مواقع، زوج‌ها پس از سال‌ها ازدواج، زمانی که قادر به دیدن چشم در چشم نیستند، یا زمانی که اوضاع واقعاً بد شده است، به دنبال درمان می‌روند.

عوامل و تضادهای مختلفی وجود دارد که منجر به مشکلات ازدواج می شود، از جمله:

  • مسائل ارتباطی
  • اختلاف بر سر مسائل مالی
  • مشکلات در رابطه جنسی
  • مسائل مربوط به فرزندپروری
  • بحران هایی مانند سوء استفاده، عصبانیت، سوء مصرف مواد یا امور.

جستجوی زوج درمانی تلاشی ستودنی برای نجات یک ازدواج است. اگر به دنبال یک درمانگر رابطه هستید، به این معنی است که مایلید هم زمان و هم پول برای بهبود یا حفظ رابطه خود صرف کنید. حتی اگر مطمئن نیستید که می‌توان آن را ذخیره کرد، معمولاً ارزش آن را دارد که تلاش کنید و از تصمیم خود مطمئن باشید.

مشاوره رابطه چگونه کار می کند؟

درمانگران ازدواج و خانواده دارای مجوز و اعتبار ویژه برای کار خود به عنوان درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز هستند.

به گفته Talkspace، مشاوره زوجین شامل چهار عنصر اصلی است:

  1. تمرکز بر یک مشکل خاص (یعنی مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)
  2. مشارکت فعال درمانگر در درمان خود رابطه به جای هر فرد به طور جداگانه.
  3. مداخلات مبتنی بر راه حل و تغییر محور در اوایل درمان.
  4. تعیین دقیق اهداف درمانی.»

درمان متمرکز بر هیجان یکی از انواع مشاوره زوجین است که درمانگران ازدواج اغلب از آن استفاده می کنند. هدف EFT تغییر نحوه واکنش عاطفی زوجین به یکدیگر است. به جای تمرکز بر پیامدهای رفتاری، EFT به روشی که تعاملات زوجین باعث ایجاد احساس در هر یک از آنها می شود، می پردازد.

با تغییر واکنش عاطفی، اغلب رفتار و رابطه نیز بهبود می‌یابد: «برخلاف درمان‌های قبلی که برای تغییر رفتارها و افکار انجام می‌شد، EFT منجر به تغییراتی در پاسخ‌های عاطفی می‌شود به نحوی که پیوند عاطفی را تقویت می‌کند. هدف ایجاد دلبستگی ایمن تر است.» (روانشناسی امروز)

دلبستگی ایمن اساس هر رابطه سالم، چه با والدین و فرزندان، دوستان یا همسران است. امنیت مساوی با اعتماد است و اعتماد برای آسیب پذیری و صمیمیت در رابطه زناشویی لازم است. EFT با تمرکز بر احساسات مورد نیاز برای دلبستگی ایمن، اعتمادسازی را تسهیل می کند.

مشاوره زوجین، اعم از ازدواج سنتی و خانواده درمانی (MFT) یا EFT، بر مشکلات عاطفی و شرایطی در رابطه تمرکز می کند، مشکلات دلبستگی ضعیف و/یا مسائل رابطه را حل می کند و هدف آن تقویت رابطه و ایجاد رابطه مثبت است. تغییر دادن.

ازدواج یک رابطه انسانی منحصر به فرد است زیرا بسیار خصوصی و صمیمی است. اغلب مسائلی وجود دارد که به سختی می توان با افراد دیگر گفت و گو کرد، به خصوص با حضور هر دو همسر. صحبت‌های پرمخاطره می‌تواند منجر به مشاجره شود، زمانی که همه چیز در ازدواج خوب پیش نمی‌رود و حل تعارضات را به روشی سازنده غیرممکن می‌کند.

مشاوره زوجین محیطی امن، خصوصی و ساختار یافته را برای حل مسائلی که در غیر این صورت ممکن است به مشاجره یا فاصله عاطفی منجر شود، فراهم می کند.

همچنین، شرکت در مشاوره زوجین به معنای اختصاص یک زمان مشخص برای تمرکز بر رابطه (معمولاً به صورت هفتگی یا دو هفته ای) است. در میان مشغله‌ها و استرس‌های زندگی روزمره، زوج‌ها می‌توانند بدون اینکه متوجه شوند از هم دور شوند و مشاوره راهی برای برقراری ارتباط مجدد و اولویت‌بندی رابطه به طور منظم فراهم می‌کند.

مشاور روابط شما همچنین ممکن است «تکالیف» یا فعالیت‌هایی را برای انجام بین جلسات تعیین کند، مثلاً برای مثال دو بار در هفته حداقل 15 دقیقه صحبت کنید. تعیین اهداف مشخص برای رابطه خود و داشتن مسئولیت پذیری برای رسیدن به آن اهداف می تواند به بهبود رابطه شما کمک کند.

مهم نیست دلیل شما برای مشاوره زوجین چیست، جلسات شما می تواند چارچوب مفیدی را برای شما فراهم کند تا مسائل رابطه را مرتب کنید و در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیرید

پرده بکارت باقیمانده یک غشای جدا کننده واژن از دستگاه تناسلی خارجی است، که نقش خاصی ندارد.
ولی اهمیت پرده بکارت در این است که در بعضی از خانم ها این غشا باعث بسته شدن کل ورودی واژن می‌شود، که معمولا باشروع بلوغ و عدم خروج خون قاعدگی و علائم درد و انسداد ادراری مشخص می‌شود.

پرده بکارت از هر نوعی که باشد با دخول دچار پارگی می‌شود.که در معاینه قابل تشخیص است.
پارگی برده بکارت با زمین خوردن و اسب سواری اتفاق نمی افتد.
درصورتی که نوع پرده متخلخل باشد با ورود جسم خارجی هم امکان پاره شدنش وجود دارد.

هایمن چیست؟

پرده بکارت (Hymen) نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می‌دهد. شکل ظاهری و ویژگی‌های کلی هر یک از اندام‌های بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده مستثنا نیست. انواع پرده بکارت را می‌توان به قرار زیر تقسیم‌بندی کرد:

انواع پرده بکارت

 

 

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی همان طور که از نام آن پیدا است، اطراف دهانه مهبل را به صورت حلقه‌ای پوشش می‌دهد. پرده بکارت حلقوی، ممکن است قابل اتساع یا غیر قابل اتساع باشد. لازم است بدانید، پرده حلقوی و قابل اتساع از طریق برقراری رابطه جنسی پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت. لبه‌های پرده بکارت حلقوی، ممکن است گرد یا دندانه‌دار باشد.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی یک غشاء انعطاف پذیر است که از طریق آمیزش جنسی پاره نمی‌شود. در مواردی، ممکن است آسیبی جزئی در پرده بکارت حلقوی ایجاد شود.

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم؟

برای تشخیص نوع پرده حتما باید به ماما یا پزشک زنان مراجعه کرد و از دستکاری کردن آن پرهیز نمود.

 

پرده بکارت دو سوراخی

پرده بکارت دو سوراخی توسط یک تیغه گوشتی که در ورودی واژن قرار دارد به دو بخش تقسیم می‌شود. به همین دلیل، اصطلاحا آن را پرده دو سوراخی می‌نامند.

پرده غربالی 

پرده بکارت غربالی به طور ممتد در عرض واژن قرار گرفته و سطح آن با سوراخ‌های ریز و غربال مانندی پوشیده شده است.

پرده مسدود

پرده بکارت مسدود، یک بافت گوشتی فاقد هر گونه سوراخی است که دهانه مهبل را به طور کامل مسدود می‌کند.و در اندک افراد وجود دارد و این گونه افراد نیاز دارند تا جراحی شوند تا پریود شوند یا بتوانند رابطه داشته باشند.

پرده بکارت تیغه ای

پرده بکارت تیغه‌ای یا دو تکه پرده‌ای است که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد. پرده بکارت دو تکه دارای بافت اضافه‌ای هستند. این بافت اضافه، باعث به وجود آمدن دو سوراخ در واژن میشود

انواع دیگر پرده بکارت مثل دندانه ای، شرابه دار، دیوار دار، مشبک را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

اهمیت پرده بکارت

اهمیت پرده بکارت، در میان برخی جوامع و اقوام بسیار پررنگ است. در این قبیل جوامع، خونریزی پرده بکارت در شب زفاف، نشانه باکرگی دختر و نداشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج است. با این حال، لازم است بدانید، مواردی نظیر استفاده از تامپون و خود ارضایی با اجسام خارجی هم ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود.

پرده بکارت در کدام قسمت واژن قرار دارد؟

بسته به افراد مختلف یک یا دو سانتی متر بعد از ورودی واژن پرده بکارت قرار دارد.

فاصله بکارت از دهانه واژن

درباره فاصله دهانه واژن تا بکارت باید بدانید که پرده بکارت در مدخل واژن در یک یا دو سانتیمتر اول آن قرار دارد.

دلیل خونریزی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت، اغلب در نخستین آمیزش جنسی مشاهده می‌شود. برخلاف آن چه عموم مردم تصور می‌کنند، پرده بکارت، غشاء سختی نیست. بنابراین، به هیچ عنوان، لازم نیست، نخستین رابطه جنسی با زور و فشار بیش از حد همراه باشد.

در واقع، تحریک کامل، آمادگی برای آمیزش و پایین بودن سطح استرس زن، می‌تواند عدم خونریزی پرده بکارت را به همراه داشته باشد. اضطراب و نگرانی بیش از اندازه در اولین رابطه جنسی، موجب می‌شود، مهبل زن به اندازه کافی مرطوب نشود.

این امر، اگر با فشار و اعمال زور از طرف مرد توأم باشد منجر به ایجاد پارگی و خونریزی خواهد شد. بنابراین، عدم خونریزی پرده بکارت به معنای مرطوب بودن دهانه واژن و نرمی و ملاطفت مرد در هنگام دخول است.

نکته

  • پرده بکارت از مقدار اندکی رشته‌های عصبی برخوردار است. به همین دلیل، پارگی آن با درد زیادی همراه نخواهد بود.
  • توجه داشته باشید، برای حفاظت از سلامت جسمی و روحی بانوان، لازم است رابطه جنسی در نهایت آرامش انجام گیرد. به همین منظور، بهتر است در هنگام خستگی و اضطراب از آمیزش خودداری کنید. این امر، به ویژه درباره نخستین رابطه جنسی مصداق دارد.


فعالیت های آسیب زننده به پرده بکارت

پارگی پرده بکارت برای بسیاری از خانواده‌ها و جوامع موضوع بسیار حساس و شبهه برانگیز است. بسیاری از افراد، با ساختار پرده مهبل آشنایی چندانی ندارند. همین امر، ممکن است، سوء تفاهم‌های فراوانی را ایجاد کند. مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام معاینات و مشاوره‌های لازم، به شما کمک خواهد کرد با انواع پرده بکارت و دلایل پارگی آن آشنا شوید.

دلایل پارگی پرده بکارت

موارد زیر، شایع‌ترین دلایل پارگی پرده بکارت به حساب می‌آیند:

  • آمیزش جنسی
  • خودارضایی از طریق دخول اجسام خارجی
  • استفاده از تامپون
  • وارد شدن ضربه‌های شدید به واژن

سقوط از ارتفاع و پاره شدن پرده بکارت

بسیاری از افراد، پارگی پرده بکارت را با وقایعی نظیر سقوط از ارتفاع در ارتباط می‌دانند. لازم است بدانید، این طرز تفکر اشتباه است. با این حال، ممکن است پس از اتفاقاتی مانند سقوط از بلندی یا بعد از فعالیت‌‌هایی از قبیل، کوهنوردی یا حمل اجسام سنگین، شاهد خونریزی دستگاه تناسلی باشید.

جای نگرانی نیست! خونریزی یا لکه‌بینی، حاصل وارد آمدن فشار بر رحم است. ناگفته پیدا است که باید با دقت هر چه تمام‌تر از سلامت اندام‌های خود مراقبت کرده و به هیچ عنوان، بدن خود را تحت فشار قرار ندهید. با این حال، این امر، با پاره شدن پرده بکارت در ارتباط نیست. به خاطر داشته باشید، پارگی پرده تنها در صورت دخول ناشی از آمیزش یا وارد کردن اجسام خارجی به واژن اتفاق می‌افتد.

فعالیت‌های ورزشی و پاره شدن پرده بکارت

برخلاف تصور عمومی، انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، سوارکاری، رقص و بسیاری از فعالیت‌های مشابه به پرده بکارت آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع، فقط ضربات سنگین به ناحیه مهبل و وارد شدن اجسام خارجی در واژن مشکل‌ساز خواهد بود.

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر یکدیگر داشته باشند. در اغلب موارد، خودارضایی با وارد کردن برخی اجسام خارجی به داخل واژن همراه است. با توجه به محل قرارگیری پرده بکارت، انجام این کار می‌تواند با پارگی همراه باشد. به علاوه، ضربه نیز می‌تواند منجر به پارگی پرده شود. با این حال، اگر خودارضایی به روشی غیر از موارد یاد شده انجام شود با پارگی و خونریزی توأم نخواهد بود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

علائم پاره شدن پرده بکارت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، شدت علائم به ساختار، ضخامت و نوع پرده بستگی دارد. در مواردی، ممکن است آسیب دیدن این بخش از اندام تناسلی زنانه با خونریزی و احساس درد خفیف همراه باشد. با این حال، هیچ یک از این نشانه‌ها مبنای مناسبی برای تشخیص پارگی به حساب نمی‌آیند. در صورت بروز حادثه و برای اطمینان از سلامت پرده بکارت، لازم است به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.

مقدار خونریزی در پاره شدن بکارت

پارگی پرده بکارت در همه افراد با خونریزی و درد همراه نیست. در واقع، این امر به نوع و ضخامت پرده بستگی دارد. به عنوان مثال، در کسانی که دارای پرده حلقوی یا ارتجاعی هستند، پارگی معنایی نخواهد داشت. این موضوع، درباره سایر افراد اندکی متفاوت است. برخی اشخاص، تنها به مدت یک یا دو دقیقه، چند قطره خون را مشاهده خواهند کرد. این در حالی است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت در سایر افراد، ممکن است متوالی باشد. این امر، ناشی از ایجاد آسیب در نواحی اطراف مهبل است. از عوامل تأثیرگذار در شدت خونریزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پرده بکارت
  • نوع پرده بکارت
  • شدت دخول
  • عدم آمادگی زن برای برقراری رابطه جنسی