من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

اختلالات سلامت روان، مانند اضطراب و افسردگی ، با علائمی همراه است که عملکرد روزانه را دشوار می کند. تکیه بر عزیزان و تمرین خودمراقبتی در مواجهه با این چالش ها مهم است – اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین کمک پزشکی حرفه ای شود.
روانپزشکان و همتایان آنها، پرستاران روانپزشکی (NPs)، در سلامت روان تخصص دارند. این متخصصان پزشکی می توانند به شما در درک بهتر علائم کمک کنند، تشخیص را ارائه دهند و یک برنامه درمانی برای شما تنظیم کنند که ممکن است شامل دارو ، درمان یا ترکیبی از این دو باشد.
از آنجایی که روانپزشکان کمتر در دسترس هستند و زمان انتظار افزایش یافته است، ما تصمیم می گیریم از NP های روانپزشکی استفاده کنیم که تحت نظارت روانپزشکان دارای گواهی هیئت مدیره هستند. این به ما امکان می دهد تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهیم و آنها را با یک متخصص پزشکی سریعتر تنظیم کنیم.

مردم برای چه به روانپزشک مراجعه می کنند؟

مردم عمدتاً برای تشخیص و درمان بیماری های روانی به روانپزشکان و NP های روانپزشکی مراجعه می کنند. با این حال، این متخصصان پزشکی می توانند در پیشگیری نیز کمک کنند.
  • تشخیص: روانپزشکان و NP های روانپزشکی ارزیابی های روانشناختی را انجام می دهند و از معیارهای موجود در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم (DSM-5)، توسط انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) برای تشخیص مناسب استفاده می کنند.
  • درمان: این متخصصان می توانند شرایط سلامت روان را هم با دارو و هم با روش های درمانی درمان کنند. گاهی اوقات، موثرترین درمان ترکیبی از هر دو است.
  • پیشگیری: در نهایت، آنها می‌توانند به پیشگیری از بروز شرایط سلامت روان کمک کنند - برای مثال، اگر مشتری علائم اضطراب را نشان دهد اما به اختلال اضطراب تبدیل نشده باشد، می‌تواند ابزارهای فردی را برای درک بهتر و مدیریت اضطراب خود قبل از آن ارائه کند. بدتر می شود
روانپزشکان و NP های روانپزشکی از نزدیک با سایر اعضای تیم مراقبت - مانند پزشکان و درمانگران مراقبت های اولیه - کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مراجعانشان برنامه های درمانی مناسبی را در اختیار دارند و در نتیجه از آنها سود می برند.

آیا روانپزشک برای من مناسب است؟

اگر علائم یک بیماری روانی را تجربه می کنید یا قبلاً تشخیص داده شده است و علاقه مند به درمان آن با دارو هستید (مانند افسردگی ، اضطراب ، ADHD یا اختلال دوقطبی )، وقت آن است که یک روانپزشک یا روانپزشک پیدا کنید. NP!
علائم زیر علائم رایج بیماری روانی است که عملکرد روزانه را مختل می کند و نشان می دهد که می توانید از صحبت با یک متخصص روانپزشک سود ببرید:
  • تغییرات مضر در اشتها یا عادات غذایی
  • مشکلات تمرکز یا حافظه
  • تغییرات قابل توجه در سطوح انرژی
  • احساس سرگیجه، عصبی یا ترس
  • موارد وحشت زدگی
  • فلاش بک و کابوس
  • مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب
  • رفتارهای خشونت آمیز یا پرخاشگرانه
  • تحریک پذیری یا نوسانات شدید خلقی
  • سوء مصرف مواد

چه چیزی را به روانپزشک نگویم؟

شما باید با روانپزشک یا NP روانپزشک خود کاملاً باز و صادق باشید. همه علائم خود، سابقه سلامتی و همچنین خانواده، داروهای فعلی و سایر اطلاعات مربوطه را فاش کنید تا بتوانند شرایط مناسب را برای شما تشخیص دهند و برنامه درمانی مناسب را انجام دهند.
مکالماتی که با ارائه دهنده(های) خود دارید محرمانه است. آنها نمی توانند هیچ یک از اطلاعاتی را که با آنها به اشتراک می گذارید فاش کنند مگر اینکه چیزی برای شما یا شخص دیگری خطری ایجاد کند.

آیا مراجعه به روانپزشک گران است؟

مراجعه به روانپزشک یا NP روانپزشکی می تواند گران باشد - در واقع، یکی از بزرگترین موانع برای دریافت مراقبت های روانپزشکی و درمان هزینه است. اکثر ارائه دهندگان سلامت روان بیمه درمانی نمی گیرند، به این معنی که مشتری باید از جیب خود پرداخت کند. این فقط باعث ایجاد استرس و اضطراب بیشتر برای کسانی می شود که به دنبال کمک هستند.
خوشبختانه، به عنوان یکی از معدود ارائه دهندگان سلامت روان در شبکه با شرکت های بیمه، مراجعه به یک ارائه دهنده روانپزشکی از طریق Thriveworks مقرون به صرفه است. ما با اکثر بیمه های اصلی در شبکه هستیم و صدها طرح بیمه را می پذیریم و از هر 2 بیمه شده آمریکایی 1 نفر را در سراسر کشور پوشش می دهیم.
برای کسانی که بیمه ندارند یا تحت پوشش بیمه خدمات سلامت روان نیستند، گزینه های خودپرداخت نیز در دسترس است. هزینه دقیق به روش پرداخت، طرح بیمه، ارائه دهنده و عوامل اضافی بستگی دارد.

چگونه روانپزشک مناسب خود را پیدا کنم؟

متأسفانه، یافتن روانپزشک می تواند فرآیندی دشوار و زمان بر باشد، زیرا بسیاری از روانپزشکان در دسترس محدود و لیست انتظار طولانی هستند. خوشبختانه، با Thriveworks. شما می توانید به سرعت و به راحتی پرستار روانپزشکی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.
می توانید بر اساس شهر و ایالت جستجو کنید و سپس بر اساس ارائه دهندگانی که روانپزشکی ارائه می دهند فیلتر کنید. همچنین می توانید بر اساس تخصص، بیمه و موارد دیگر فیلتر کنید. هنگامی که یک ارائه دهنده را محدود کردید، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها در نمایه آنها بخوانید تا تصمیم بگیرید که آیا مناسب هستند یا خیر.
علاوه بر این، هرگز نباید نگران قرار گرفتن در لیست انتظار در اینجا باشید. ما هزاران ارائه‌دهنده داریم و تلاش می‌کنیم تا سریعاً شما را در اولین جلسه خود قرار دهیم - اغلب، مشتریان جدید می‌توانند ظرف 3 تا 5 روز پس از برنامه‌ریزی با NP خود ملاقات کنند.

چگونه بر اساس بیمه خود روانپزشک پیدا کنم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شما به راحتی می توانید یک NP روانپزشکی Thriveworks را پیدا کنید که بیمه شما را می پذیرد. به سادگی توسط بیمه خود در وب سایت فیلتر کنید. یا می توانید تماس بگیرید و به تیم پشتیبانی ما اطلاع دهید که بیمه شما چیست.

اگر بیمه نباشم چگونه روانپزشک پیدا کنم؟

حتی اگر بیمه نیستید، می توانید یک ارائه دهنده روانپزشکی در Thriveworks پیدا کنید و با آن کار کنید. به سادگی فیلتر "بیمه" را نادیده بگیرید و از گزینه های دیگر استفاده کنید. مجدداً، می‌توانید ارائه‌دهنده‌ای را بر اساس شهر و ایالت، تخصص و موارد دیگر مانند جنسیت و زبان‌های ارائه‌دهنده جستجو کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.