بهترین درمان های خانگی برای فشار خون پایین

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

فشار خون پایین که به عنوان افت فشار خون نیز شناخته می شود، یک وضعیت پزشکی است که در آن فشار خون فرد به حدی پایین می رسد که منجر به علائم نامطلوب مانند سرگیجه، غش، حالت تهوع، خستگی، مشکل در تنفس و تاری دید می شود.برای ارتباط با بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران اینجا کلیک کنید

هنگامی که خوانش ها در حدود 90/60 میلی متر جیوه یا کمتر باشد، می توان آن را افت فشار خون نامید. می توان آن را با استفاده از میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری کرد. هنگامی که فشار خون پایین است، می تواند باعث کاهش خون رسانی به اندام هایی مانند مغز، کلیه و قلب شود.

عوامل متعددی از جمله کم آبی بدن، استراحت طولانی مدت، کمبود تغذیه، کاهش حجم خون، مشکلات قلبی، بارداری و بیماری های عصبی باعث بروز این بیماری می شود. برخی از داروها مانند آلفا بلوکرها، بتا بلوکرها، دیورتیک ها و داروهای ضد افسردگی نیز می توانند منجر به کاهش فشار خون شوند .

اگر فشار خون پایین دارید، درمان اورژانسی در خانه بسیار آسان است. چندین درمان خانگی برای فشار خون پایین وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. این درمان های خانگی برای کاهش فشار خون شامل تغییرات سبک زندگی و همچنین یک برنامه غذایی خاص است.

تغییرات سبک زندگی برای فشار خون پایین

  • وعده های غذایی کوچک را به طور مکرر بخورید – مصرف وعده های غذایی کوچکتر و مکرر به کاهش فشار خون کمک می کند. این به این دلیل است که وعده های غذایی کوچکتر و مکرر فاصله بین هر وعده غذایی را کاهش می دهد و همچنین شما را با مواد مغذی مناسب سیر نگه می دارد و در نتیجه در مقایسه با وعده های غذایی بزرگتر و سنگین، احتمال فشار خون پایین را کاهش می دهد.
  • مصرف نمک را افزایش دهید - یک درمان مطمئن برای کاهش فشار خون در خانه، افزایش مصرف نمک است. نمک حاوی سدیم است و برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند، مصرف بیشتر سدیم می تواند راه حل خوبی باشد. بنابراین، مصرف بیشتر نمک می تواند به افزایش فشار خون شما کمک کند.
  • جوراب های فشاری بپوشید – نقش جوراب های فشاری این است که مقدار خونی را که باید به ساق پا منقبض شود کاهش می دهد و به توزیع آن در سراسر بدن کمک می کند. آنها همچنین می توانند به کاهش فشار و درد ناشی از رگ های واریسی کمک کنند. شما به راحتی می توانید آنها را به صورت آنلاین برای خود خریداری کنید.
  • سریع بلند نشوید یا حرکت نکنید – هر حرکت ناگهانی یا سریع می تواند برای فردی که فشار خون پایینی دارد مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، نشستن یا ایستادن سریع می تواند باعث احساس سبکی سر، سرگیجه یا حتی غش شود.
  • اجتناب از الکل – الکل می تواند باعث کاهش فشار خون شما شود، بنابراین اگر فشار خون پایینی دارید، باید از هر نوع نوشیدنی الکلی خودداری کنید.
  • آب فراوان بنوشید - آب به افزایش حجم خون و همچنین کاهش احتمال کم آبی کمک می کند. هر دوی اینها می توانند به افزایش فشار خون شما کمک کنند.

حتما بخوانید : راهنمای درمان فشار خون پایین (فشار خون پایین)

برنامه غذایی برای فشار خون پایین

  • قهوه را با وعده های غذایی خود بنوشید - مطمئن شوید که همراه با وعده های غذایی خود یک فنجان قهوه میل کنید. قهوه یا هر نوشیدنی کافئین دار دیگر می تواند به افزایش فشار خون شما کمک کند. اگر از فشار خون پایین رنج می برید، نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند یک درمان فوری برای فشار خون پایین باشد. شما همچنین می توانید آن را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خود مصرف کنید، به خصوص زمانی که با افت فشار خون ارتواستاتیک سر و کار دارید.
  • با هر وعده غذایی کربوهیدرات های پیچیده بخورید – انتخاب رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند به افزایش فشار خون شما کمک کند. اگر به رژیم غذایی خود کربوهیدرات اضافه می کنید، بهتر است به جای پاستا و نان سفید، کربوهیدرات های پیچیده ای مانند بلغور جو دوسر، نان سبوس دار و جو را انتخاب کنید.
  • میان وعده بادام و کشمش – ساده ترین راه برای درمان فشار خون پایین در خانه، مصرف بادام و کشمش است. کشمش یک داروی آیورودا ایده آل برای کمک به درمان طبیعی افت فشار خون است. می توانید چند عدد کشمش را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا میل کنید و همچنین آبی را که در آن خیس کرده اید بنوشید. می توانید اینها را برای چند هفته و چند ماه امتحان کنید. بادام یکی دیگر از درمان‌های خانگی جایگزین برای فشار خون پایین است. می‌توانید همان روشی را که برای کشمش انجام دادید، برای بادام نیز دنبال کنید.
  • آب هویج و چغندر بنوشید – شروع روز با یک لیوان آب هویج تازه با عسل می تواند به حفظ فشار خون کمک کند زیرا به تنظیم عملکرد قلب و کلیه کمک می کند. آب چغندر دوباره یک پادزهر موثر برای کمک به تثبیت فشار خون است. برای افراد مبتلا به افت فشار خون، مصرف دو لیوان آب چغندر به مدت یک هفته می تواند نتایج خوبی به شما بدهد.
  • از یک فنجان چای شیرین بیان لذت ببرید – یکی دیگر از درمان های خانگی فوری برای فشار خون پایین، ریشه شیرین بیان است. می تواند به عادی سازی فشار خون ناشی از سطوح پایین کورتیزول کمک کند. شیرین بیان به تجزیه آنزیمی که کورتیزول را تجزیه می کند کمک می کند و به عملکرد سالم آدرنالین کمک می کند. همچنین به بهبود علائم خستگی مزمن کمک می کند. نوشیدن روزانه چای شیرین بیان به مدت چند هفته می تواند نتایج خوبی به شما بدهد. همچنین می توانید از کپسول های شیرین بیان استفاده کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.