سفت کردن واژن با تکنیک تک نخ

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

Single Thread یک تکنیک سفت کردن واژن است که از نیروی یک نخ برای سفت کردن واژن استفاده می کند. برای زنانی که به دلیل زایمان، افزایش سن یا کاهش وزن خاصیت ارتجاعی واژن خود را از دست داده اند استفاده می شود. می توان از آن به تنهایی یا علاوه بر سایر تکنیک های جراحی مانند لابیاپلاستی و ولوکتومی استفاده کرد.

این تکنیک به دلیل این واقعیت است که انجام آن آسان است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. همچنین نسبت به سایر تکنیک های موجود در بازار ارزان تر است.

این فرآیند با ارزیابی عضلات کف لگن و بافت همبند که از واژن حمایت می کنند آغاز می شود. جراح ممکن است از سونوگرافی یا اسکن MRI برای ارزیابی این ساختارها قبل از شروع جراحی استفاده کند.

این تکنیک از زمان های قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. این متن توسط Sushruta Samhita که یک متن آیورودا است به زبان سانسکریت در حدود 400 سال قبل از میلاد نوشته شده است. این تکنیک در طول نسل ها منتقل شده است و هنوز هم از آن استفاده می شود.

فرآیند سفت کردن واژن را درک کنید

سفت کردن واژن روشی است که در آن دیواره‌های واژن با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله بخیه، وزنه و مایع تامسان سفت می‌شوند. این روش معمولاً برای سفت کردن واژن پس از زایمان یا پس از اپیزیوتومی انجام می شود.

سفت کردن واژن مزایای زیادی دارد، از جمله بهبود عملکرد جنسی و رضایت، کنترل بهتر مثانه و کاهش بی اختیاری.

این روش در مطب پزشک و با بی حسی موضعی و با استفاده از میکروسکوپ جراحی انجام می شود.

همچنین به عنوان واژینوپلاستی، جوانسازی واژن، جراحی جوانسازی واژن و کولپوسسپنشن نیز شناخته می شود. بسته به نیاز بیمار به روش های مختلفی قابل انجام است.

برخی از رایج ترین انواع سفت کردن واژن عبارتند از:

  • سفت کردن واژن با ایمپلنت: در این نوع جراحی از ایمپلنت های سیلیکونی یا سالین برای ایجاد واژن سفت تر استفاده می شود. جراح آنها را در حین جراحی وارد واژن می کند و حدود شش ماه قبل از برداشتن آنها در آنجا باقی می مانند.
  • سفت کردن واژن با بخیه: در این نوع جراحی از بخیه استفاده می شود تا واژن را از داخل به بیرون سفت می کند و آن را با بخیه های کوچک محکم می کند. این روش حدود 30 دقیقه طول می کشد و نسبت به سایر روش ها درد کمتری ایجاد می کند که باعث می شود در بین بیمارانی که از درد در دوران نقاهت می ترسند محبوبیت زیادی پیدا کند.
  • سفت کردن واژن با لیزر: تنگ کردن واژن با لیزر نوعی درمان جوانسازی واژن است که از لیزر برای سفت کردن واژن استفاده می کند. همچنین به عنوان جوانسازی واژن با لیزر، سفت کردن واژن با لیزر و لیزر VTV شناخته می شود. نشان داده شده است که این نوع باعث کاهش درد در حین رابطه جنسی، افزایش رضایت جنسی و بهبود عملکرد جنسی در زنان دارای فرزند می شود.

سفت کردن واژن با تکنیک تک نخ چگونه کار می کند؟

تکنیک Single Thread از یک نخ برای بالا کشیدن دیواره های واژن استفاده می کند. این تکنیک در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول یک حلقه از نخ ایجاد می شود و آن را وارد واژن می کنیم. مرحله دوم شامل بالا کشیدن دو سر نخ برای سفت کردن دیواره های واژن است.

برای کوتاه کردن فاصله بین دهانه واژن و مجرای ادرار طراحی شده است. همچنین می تواند برای سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، بی اختیاری ادرار و پرولاپس استفاده شود.

چه کسانی به روش تنگ کردن واژن نیاز دارند؟

در سال های اخیر تعداد زنانی که این نوع جراحی را انتخاب می کنند افزایش یافته است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا آنها می خواهند این کار را انجام دهند، اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا همه نباید آن را در نظر بگیرند.

بیشتر زنان در زندگی خود شلی واژن را تجربه می کنند. این بیماری می تواند در اثر زایمان، افزایش سن و زایمان ایجاد شود. با این حال، این نشانه چیزی خطرناک نیست و دلیلی برای نگرانی نیست.

روش سفت کردن واژن یک جراحی زیبایی است و به گونه ای طراحی شده است که واژن را سفت تر و جوان تر نشان دهد. می توان آن را به عنوان تقویت کننده واژن در نظر گرفت.

این روش معمولاً در زنانی انجام می شود که دچار شلی واژن هستند که می تواند منجر به بی اختیاری ادرار و مشکل در رابطه جنسی شود. همچنین بافت اضافی را از بین می برد و جریان خون را در ناحیه بهبود می بخشد. اگرچه این روش فقط برای زنانی نیست که این مشکلات را تجربه می کنند - برخی از زنان نیز از آن برای افزایش لذت جنسی خود استفاده می کنند.

زنانی که دو یا چند زایمان طبیعی داشته اند، احتمالاً در آینده به این جراحی نیاز خواهند داشت.

مزایای تنگ کردن واژن با تکنیک تک نخ چیست؟

سفت کردن واژن که با یک نخ انجام می شود سریع، ایمن و موثر است. همچنین رایج ترین روش سفت کردن واژن است.

مزایای تنگ کردن واژن با یک نخ عبارتند از:

  • سریع 
  • بی خطر
  • تاثیر گذار
  • کارآمد
  • بدون عوارض جانبی

واژن سفت که با کمترین ناراحتی قابل دستیابی است. این روش تنها حدود 20 دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.