آیا به فیوژن ستون فقرات نیاز دارم؟

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

اگر فشرده سازی ستون فقرات شما در جلو باشد، نه پشت ستون فقرات، پزشک ممکن است فیوژن ستون فقرات را به جای لامینکتومی توصیه کند. همچنین اگر فشرده سازی شدید در نقاط مختلف دارید، ممکن است به این نیاز داشته باشید.

همجوشی ستون فقرات حداقل دو مهره را در ستون فقرات شما به طور دائم به هم متصل می کند. این حرکت بین این مهره ها را که ممکن است باعث درد شما شود، از بین می برد.

همجوشی ستون فقرات روند طبیعی بهبود استخوان های شکسته را تقلید می کند. جراح شما یک ماده استخوانی را بین دو مهره ستون فقرات قرار می دهد، سپس آنها را با صفحات فلزی، پیچ ها یا میله ها به هم متصل می کند. این از حرکاتی که اعصاب نخاعی را تحریک یا ملتهب می کند جلوگیری می کند. جراحی معمولاً 3-6 ساعت طول می کشد. مانند لامینکتومی، 2 تا 3 روز در بیمارستان خواهید ماند. ممکن است پس از جراحی از بریس استفاده کنید و نیاز به فیزیوتراپی داشته باشید.

فیوژن ستون فقرات نسبت به سایر جراحی های ستون فقرات با خطر بیشتری برای عوارض و بهبودی طولانی تر همراه است. اما نتایج این جراحی همیشه در حال بهبود است و میزان عوارض در افراد مبتلا به RA در حال کاهش است.

هنگامی که شما مبتلا به RA هستید، خطر عوارض بعد از جراحی ستون فقرات بیشتر از سایر افراد است. به این دلیل است که:

  • استروئیدها، یک داروی رایج آرتریت، خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند، که می‌تواند ترکیب شدن استخوان‌ها را سخت‌تر کند. اگر این داروها را مصرف کنید، جراحی کمتر جواب می دهد.
  • استروئیدها و داروهای بیولوژیک برای آرتریت روماتوئید سیستم ایمنی شما را سرکوب می کنند. سیستم ایمنی ضعیف خطر ابتلا به عفونت را پس از جراحی افزایش می دهد و زمان بهبودی را طولانی تر می کند.
  • برخی از افراد مبتلا به RA دارای مشکلات ریوی و قلبی هستند که خطر عوارض ناشی از جراحی را افزایش می دهد.
  • افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ممکن است مشکلات مفصلی دیگری در سایر قسمت‌های بدنشان مانند باسن یا زانو داشته باشند. این می تواند حرکت در اطراف و تکمیل فیزیوتراپی برای تسریع بهبودی را دشوارتر کند.

در مورد داروهایی که سیستم ایمنی شما را تضعیف می کنند، ممکن است پزشک از شما بخواهد که مصرف آنها را قبل از جراحی متوقف کنید. به عنوان مثال، اگر یک بار در هفته یک داروی بیولوژیک مصرف می کنید، برای 2 هفته پس از آخرین دوز خود، جراحی را برنامه ریزی خواهید کرد. 2 هفته پس از جراحی دوباره مصرف این داروها را شروع خواهید کرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.