من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

معمولاً حدود 6 هفته طول می کشد تا پس از سزارین بهبودی حاصل شود، اما این به وضعیت فردی شما بستگی دارد. اگر در طول یا بعد از سزارین مشکلی داشتید، یا اگر در خانه از سایر کودکان مراقبت می کنید، ممکن است احساس کنید که برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز دارید.

اگر هنوز درد دارید یا احساس نمی کنید بعد از 6 هفته بهبودی یافته اید، با پزشک خود صحبت کنید.

من در خانه مشغول مراقبت از فرزندان بزرگترم بودم. نزدیک به سه ماه احساس خستگی و ناراحتی می‌کردم.»
سارا

ورزش های ملایم، مانند پیاده روی، به شما کمک می کند تا بعد از سزارین خود بهبود پیدا کنید. اما تا زمانی که دردی نداشته باشید و احساس آمادگی کنید، از فعالیت بیشتر خودداری کنید. به عنوان مثال، تا زمانی که احساس کنید قادر به انجام آن نیستید، از رانندگی، حمل هر چیز سنگین، داشتن رابطه جنسی یا انجام کارهای سنگین خانه مانند جاروبرقی خودداری کنید. برای حمل کودک در صندلی ماشین و بلند کردن کالسکه کودک به کمک نیاز دارید. با شرکت بیمه خود بررسی کنید که چه زمانی برای رانندگی پس از سزارین تحت پوشش قرار می گیرید.

 .

چک های پزشکی

ماما و ویزیت کننده سلامت شما در چند هفته اول در خانه شما را ملاقات خواهند کرد تا وضعیت شما و کودکتان را بررسی کنند. پس از آن، اگر می‌خواهید نوزادتان وزن شود یا می‌خواهید در مورد مشکلاتی که دارید صحبت کنید، می‌توانید به یک کلینیک محلی مراجعه کنید. شما باید 6 تا 8 هفته پس از سزارین برای معاینه پس از زایمان با پزشک عمومی خود قرار ملاقات بگذارید. این برای بررسی نحوه بهبودی است.

 .

مراقبت از زخم سزارین شما

ماما شما را در خانه ملاقات می کند تا زخم شما را بررسی کند و اگر هنوز پانسمان دارید، پانسمان را بردارید. آنها همچنین بعد از 5 تا 7 روز بخیه ها یا منگنه ها را برمی دارند، مگر اینکه بخیه های قابل حل داشته باشید. این کار ضرری ندارد اما ممکن است احساس ناراحتی کند.

پس از پانسمان، زخم خود را هر روز با دقت تمیز و خشک کنید. ممکن است پوشیدن شلوارهای کمر بلند نخی و لباس های گشاد برای شما راحت تر باشد.

در صورت مشاهده علائم عفونت، فوراً به ماما یا پزشک عمومی خود اطلاع دهید:

  • شما دمای بالایی دارید
  • به طور کلی احساس ناراحتی می کنید - برای مثال، ناراحتی معده
  • زخم شما قرمز، متورم، دردناک یا دارای ترشح می شود.

من یک هفته پس از عمل جراحی در زخمم عفونت گرفتم و به خاطر آن کمی احساس شکست کردم. من حمام می‌کردم و تا آنجا که می‌توانستم آن را تمیز نگه می‌داشتم، اما در مکان نامناسبی قرار دارد و با وزن اضافی کودک، دیدن زخم سخت است.»
لورا

مسکن درد

زخم شما برای چند هفته احساس درد و کبودی می کند. حداقل 7 تا 10 روز پس از سزارین باید تسکین درد داشته باشید.

ماما یا پزشک به شما خواهند گفت که چه مسکنی می توانید مصرف کنید. مقدار کمی از هر دارویی که مصرف می کنید ممکن است به شیر مادر شما منتقل شود، اما اگر طبق دستور مصرف کنید، بعید است که به کودک شما آسیب برساند. در صورت شیردهی از کدئین یا کوکودامول (که حاوی کدئین است) استفاده نکنید ، زیرا ممکن است به کودک شما آسیب برساند.

همیشه قبل از مصرف هر دارویی با پزشک، ماما یا داروساز خود مشورت کنید. ماما ممکن است به شما مسکن هایی مانند پاراستامول بدهد تا در خانه مصرف کنید.

مهم است که مسکن خود را به طور منظم و به موقع مصرف کنید، حتی اگر در حال حاضر درد ندارید. اگر همچنان با داروهای مسکن درد دارید، با ماما، داروساز یا پزشک عمومی خود صحبت کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.