هایمنوپلاستی چیست؟

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

زنان بیشتر و بیشتری به دلایل مختلف به دنبال هیمنوپلاستی یا بازسازی پرده بکارت هستند. هایمنوپلاستی در واقع ترمیم جراحی پرده بکارت است، غشایی که تا حدی دهانه واژن را می بندد. در بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب، به طور سنتی از پرده بکارت دست نخورده برای نشان دادن علامت باکرگی استفاده می شود.
به دلایلی غیر از رابطه جنسی، مانند ورزش شدید یا گذاشتن تامپون، پرده بکارت پاره یا پاره می شود. در چنین شرایطی، بسیاری از زنان خواهان بازسازی پرده بکارت خود هستند که می‌تواند از طریق هیمنوپلاستی انجام شود.
 

 

دلایلی برای در نظر گرفتن هایمنوپلاستی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زن ممکن است به انجام عمل هایمنوپلاستی فکر کند. آنها عبارتند از: برخی از دلایل انجام هیمنوپلاستی عبارتند از:

  • دلایل فرهنگی یا مذهبی  در برخی فرهنگ ها، داشتن پرده بکارت دست نخورده بسیار مهم است، زیرا به عنوان نشانه ای از عفت و پاکدامنی یک زن عمل می کند. چه در حین فعالیت جنسی یا در غیر این صورت، پرده بکارت زن ممکن است پاره شود. انجام جراحی زیبایی برای بازگرداندن پرده بکارت راهی برای اثبات باکرگی و پاکدامنی است.

  • شفای روانی . اگر زنی مورد تجاوز جنسی یا آزار جنسی قرار گرفته باشد، به احتمال زیاد پرده بکارت او پاره شده است. به عنوان راهی برای ترمیم آسیب روانی این نوع آزار، برخی از زنان جراحی پرده بکارت را برای بازگرداندن آنها از نظر جسمی و روحی به زمان قبل از آزار انتخاب می کنند.

  • آسیب به پرده پرده بکارت . برای برخی از زنان، داشتن پرده بکارت سالم که در اولین تجربه جنسی شکسته می شود بسیار مهم است. در برخی موارد، پرده بکارت ممکن است قبل از مقاربت پاره شود. استفاده از تامپون و ورزش شدید می تواند پرده بکارت را پاره کند و در صورت پاره شدن پرده بکارت به دلیل این فعالیت ها، پرده بکارت یک راه حل جراحی ارائه می دهد.

  • احیا . هنگامی که زنی رابطه خود را با یک شریک جدید آغاز می کند اما قبلاً پرده بکارت خود را در طول رابطه جنسی شکسته است، ممکن است بخواهد پرده بکارت خود را با جراحی بازسازی کند.

 

این درمان برای چه کسانی است؟

  • پرده بکارت سوراخ شده

  • کسانی که ازدواج می کنند و می خواهند "پرده بکارت باکره" را بازسازی کنند

 

سوالات متداول

1) چه چیزی در ترمیم پرده بکارت نقش دارد؟
ترمیم پرده بکارت یک عمل ساده است که شامل برداشتن لبه های پاره شده قبل از دوختن آنها با بخیه های قابل حل خوب است. اغلب با بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود، اما می تواند تحت بیهوشی عمومی نیز انجام شود.
این جراحی به خصوص تهاجمی نیست. پرده بکارت در واقع دارای یک لایه ثانویه است که برای پوشاندن پوست پاره شده کاشته می شود. هنگامی که یک بار دیگر به هم پیوند می زند، پرده بکارت دست نخورده به نظر می رسد. یا اگر به هر دلیلی این امکان وجود ندارد، می توان یک پرده بکارت جدید از لبه واژن ایجاد کرد.

2) آیا هیچ خطری در ارتباط با ترمیم پرده بکارت وجود دارد؟
هایمنوپلاستی یک روش نسبتاً ایمن است که خطرات و عوارض جانبی کمی دارد. با این حال هر عملی خطر عفونت و خونریزی طولانی مدت و همچنین موارد مرتبط با بیهوشی را به همراه دارد.
هر گونه عارضه از ترمیم پرده بکارت بسیار نادر است. گاهی اوقات یک مشکل در نتیجه "سختی" یا اصلاح بیش از حد پرده بکارت وجود دارد. اینجاست که دهانه باریک می شود، به این معنی که عمل بعدی مقاربت دشوار خواهد بود. با این حال این به ندرت در درازمدت باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.