گزینه های جراحی برای سیاتیک

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

هنگامی که سیاتیک شدیدتر است، جراحی ممکن است بهترین گزینه باشد. معمولا، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی جراحی را توصیه نمی کنند، مگر اینکه علائمی داشته باشید که نشان دهنده وقوع آسیب عصبی باشد یا قریب الوقوع باشد. همچنین اگر درد شدیدی دارید که شما را از کار کردن یا انجام روال معمول خود باز می دارد یا اگر علائم شما پس از شش تا هشت هفته درمان محافظه کارانه بهبود نیافتند، ممکن است جراحی را توصیه کنند.

گزینه های جراحی برای تسکین سیاتیک عبارتند از:

  • دیسککتومی این یک جراحی است که قطعات یا بخش‌های کوچکی از فتق دیسک را که بر روی عصب فشار می‌آورد، برداشته می‌شود.
  • لامینکتومی . هر مهره دارای قسمت عقبی به نام لامینا است (در کنار مهره درست زیر پوست پشت شما قرار دارد). لامینکتومی شامل برداشتن بخشی از لامینا است که بر روی اعصاب نخاعی فشار می آورد.

عوارض یا عوارض احتمالی درمان چیست؟

عوارض و عوارض جانبی احتمالی به عوامل زیادی بستگی دارد، به ویژه درمان‌های خاص مورد استفاده، شدت علائم شما، علت سیاتیک و موارد دیگر. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بهترین فردی است که در مورد عوارض جانبی احتمالی و عوارض احتمالی به شما بگوید. آنها همچنین می توانند در مورد مدیریت، به حداقل رساندن یا اجتناب از آنها به شما توصیه کنند.

چقدر بعد از درمان احساس بهتری دارم؟

زمان بهبودی سیاتیک به درمان خاص، شدت علائم، علت آنها و موارد دیگر بستگی دارد. بسیاری از موارد سیاتیک در عرض چهار تا شش هفته بدون نیاز به درمان پزشکی حرفه ای از بین می روند.

موارد شدیدتر نیز ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا بهبود یابد، به خصوص اگر علائم شدیدتری داشته باشید. انتظار بیش از حد برای درمان سیاتیک - معمولاً بیش از شش ماه - نیز احتمال نتیجه خوب را کاهش می دهد، بنابراین مهم است که برای صحبت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خیلی منتظر نمانید.

جلوگیری

آیا سیاتیک قابل پیشگیری است؟

برخی از علل سیاتیک قابل پیشگیری هستند، اما برخی دیگر به طور غیرقابل پیش بینی یا به دلایل ناشناخته رخ می دهند. با توجه به عللی که قابل پیشگیری نیستند، ممکن است همچنان بتوان خطر ابتلا به آنها را کاهش داد.

موارد زیر می تواند به پیشگیری از سیاتیک یا کاهش خطر بروز آن کمک کند:

  • وضعیت بدن را خوب حفظ کنید . در حالی که نشسته اید، ایستاده اید، اشیاء را بلند می کنید و می خوابید، از تکنیک های خوب وضعیت بدن پیروی کنید.
  • استفاده از محصولات تنباکو را ترک کنید (یا شروع نکنید). نیکوتین از هر منبعی (از جمله ویپینگ) خون رسانی به استخوان های شما را کاهش می دهد که می تواند ستون فقرات و اجزای مختلف آن را ضعیف کند.
  • به وزنی که برای شما سالم است برسید و حفظ کنید. ارائه دهنده مراقبت های اولیه می تواند شما را در مورد نحوه غذا خوردن و فعالیت بدنی راهنمایی کند. همچنین مطمئن شوید که کلسیم و ویتامین D کافی برای سلامت استخوان ها دریافت می کنید.
  • فعال بمان. فعالیت بدنی می تواند شامل همه چیز از حرکات کششی گرفته تا تمرینات قدرتی باشد. افزایش قدرت مرکزی و انعطاف پذیری می تواند کمردرد را بهبود بخشد. سایر اشکال فعالیت مانند ورزش هوازی نیز می تواند به شما کمک کند تا به وزنی که برای شما سالم است برسید و آن را حفظ کنید.
  • از خود در برابر سقوط محافظت کنید. کفش‌هایی بپوشید که مناسب باشند و پله‌ها و مسیرهای پیاده‌روی را از شلوغی دور نگه دارند تا احتمال سقوط شما کاهش یابد. اطمینان حاصل کنید که اتاق ها به خوبی روشن هستند و میله های دستگیره در حمام و ریل در راه پله ها وجود دارد.
  • در صورت نیاز برای بهبودی زمان بگذارید. سعی نکنید کمردرد را درمان کنید. که می تواند منجر به صدمات حتی بدتر شود. کمردرد نیز لازم نیست شما را از فعال بودن باز دارد. شما همچنان می توانید در فعالیت های کم تاثیر مانند شنا، پیاده روی، یوگا یا تای چی شرکت کنید.

 



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.