من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ازدواج می‌تواند مسیر دشواری برای پیمایش باشد و بسیاری از زوج‌ها اغلب به کمی کمک متخصص نیاز دارند. اگر شما و شریک زندگیتان تصمیم گرفته اید اولین جلسه درمانی خود را با یک مشاور ازدواج واجد شرایط رزرو کنید ، احتمالاً اعصاب شما را به دنبال خواهد داشت. هدف این راهنما این است که تجربه مشاوره ازدواج یا رابطه زناشویی را برای زوج‌ها کمی کمتر دلهره‌آور کند و نکات مفیدی را برای موفقیت در اختیار شما قرار دهد.

نکته 1: مطمئن شوید که شما و همسرتان متعهد به مشاوره ازدواج هستید

ثابت شده است که درمان برای زوج هایی که در یک رابطه عاشقانه قرار دارند و مجموعه ای از چالش ها و کشمکش های روابط را تجربه می کنند بسیار مفید است. در حالی که انتخاب درمانگر مناسب اولین قدم عالی است، زوج هایی که متعهد هستند بیشترین شانس موفقیت را دارند.

بسیار متداول است که یکی از زوجین متعهدتر به فرآیند زوج درمانی باشد. این قابل درک است، با توجه به ننگ اجتماعی پیرامون آن. با این حال، برای اینکه مشاوره ازدواج واقعا موثر باشد، هر دو طرف باید تلاش کنند. اگر همسرتان تمایلی به درمان ندارد، باید به نگرانی‌های او گوش دهید، اما همچنین به او کمک کنید تا اهمیت کاری که انجام می‌دهید را تشخیص دهد.

زندگی زناشویی شما یک شبه تغییر نمی کند، اما تعهد به شما کمک می کند تا از جلسات درمانی خود بیشترین بهره را ببرید و بهترین شانس را برای موفقیت در دراز مدت به رابطه تان می دهد.

نکته 2: برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در مورد رابطه خود با درمانگر خود آماده شوید

باز بودن با احساسات خود یکی از سخت ترین بخش های مشاوره خواهد بود. قبل از اولین جلسه مشاوره زوجین، می تواند مفید باشد که هر روز چند دقیقه به احساس خود فکر کنید. درون نگری راهی عالی برای تشخیص خشم، ناامیدی و سایر احساساتی است که ممکن است در رابطه با رابطه خود سرکوب کرده باشید. بسیار سودمند خواهد بود اگر این احساسات به راحتی در هنگام مراجعه به مشاور زوجین خود در دسترس باشند و می توانند به شما در پیشرفت سریعتر کمک کنند.

درک این نکته مهم است که زوج درمانی فضای امنی برای صحبت در مورد مشکلات شما به عنوان یک زوج است و درمانگر شما برای کمک به شما و همسرتان وجود دارد نه قضاوت.

نکته 3: مشکلات خود را با هم مشخص کنید

در صورت امکان، شما و همسرتان باید قبل از اولین قرار ملاقات، در مورد مشکلات رابطه ای که با آن مواجه هستید صحبت کنید. شما باید از این برای تعیین هدف خود از مشاوره ازدواج استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را پیگیری کنید.

در اینجا لیستی از سوالات مربوط به رابطه وجود دارد که ممکن است زوجین بخواهند با هم در مورد آنها صحبت کنند:

  • اهداف مشترک ما به عنوان یک زوج چیست؟
  • آیا باید سبک تعارض خود را اصلاح کنیم؟
  • آیا باید روی مهارت شنیداری خود کار کنیم؟
  • آیا در رابطه با صمیمیت عاطفی یا ابراز عشق مشکلی داریم؟
  • آیا ما نسبت به یکدیگر بدرفتاری می کنیم؟
  • ما اغلب از چه نوع مسائلی اجتناب می کنیم؟

بسیار مهم است که مطمئن شوید این یک مکالمه سازنده و آرام است. در صورت بروز اختلاف، منتظر بمانید تا مشاور ازدواج در اولین قرار ملاقات به شما در برقراری ارتباط کمک کند. زوج درمانگران برای هدایت این مکالمات دشوار آموزش دیده اند. یک مشاور زوجین به شما کمک می کند تا در مورد سبک های ارتباطی مختلف خود بیاموزید، که به مرور زمان نحوه ارتباط شما با یکدیگر را بهبود می بخشد.

نکته 4: اعتماد به یک دوست را در نظر بگیرید

اگرچه ضروری نیست، اما اگر احساس می کنید به حمایت بیشتری نیاز دارید، ممکن است مفید باشد که در مورد مشاوره ازدواج با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. داشتن شخص دیگری که بتوانید آشکارا با او صحبت کنید، به غیر از یک درمانگر در طول مشاوره زوجین، برای سلامت روان مهم است. اغلب این کمتر در مورد دریافت مشاوره و بیشتر در مورد ایجاد روابط سالم با دوستان / خانواده، خارج از ازدواج شما است. با این حال، به یاد داشته باشید که این بهانه ای برای شایعه پراکنی در مورد رابطه شما یا بی احترامی به حریم خصوصی شریک زندگی تان نیست.

مطالب مرتبط: غلبه بر هم وابستگی در یک رابطه عاشقانه

نکته 5: برای ریسک کردن آماده شوید

همانطور که گفته شد، برای اینکه مشاوره ازدواج به رابطه شما کمک کند، کار زیادی هم از طرف شما و هم از طرف همسرتان لازم است. این ممکن است شما را از منطقه راحتی خود خارج کند. شما باید از نظر عاطفی باز شوید، تغییرات مثبتی را در ازدواج خود اعمال کنید و به یکباره روی خودتان کار کنید. این اغلب در تضاد با غرایز طبیعی شماست و احتمالاً گاهی اوقات طاقت فرسا خواهد بود. اکنون باید کمی وقت بگذارید تا متوجه شوید که پذیرش این خطرات برای پیشرفت در ازدواج شما ضروری است.

نکته 6: مراقبت از خود را تمرین کنید

مشاوره زوجین اولین قدم عالی برای کمک به ازدواج شما است، اما می تواند از نظر عاطفی نیز مضر باشد. کاوش در مسائل زناشویی هرگز آسان نیست، به خصوص زمانی که برای اولین بار با مشاوره ازدواج شروع می کنید. در صورت امکان، برنامه ریزی کنید تا پس از اولین قرار ملاقات، یک روز آسان داشته باشید. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند، دور از شریک زندگی تان، تا بتوانید مدتی را برای فکر کردن و تجدید قوا اختصاص دهید. اگر هیچ بهبودی را تجربه نکردید، در مورد جلسات درمانی فردی با زوج درمانگر خود صحبت کنید.

مشاوره ازدواج می تواند یک فرآیند درمانی دشوار باشد اما قطعاً ارزش مزایای بالقوه را دارد. می تواند به شما کمک کند تا مسائل و اختلافات گذشته را حل کنید و همسر/شوهر خود را بهتر درک کنید. یک ازدواج سالم کلید یک زندگی شاد است، اما این نیاز به زمان و تلاش دارد. امیدواریم این راهنما باعث شود که شما برای سفر پیش رو کمی آمادگی بیشتری داشته باشید.

توجه: لطفاً در صورتی که شریک زندگی شما درگیر تهدیدهای عاطفی یا فیزیکی یا سوء استفاده از شما یا فرزندانتان است، فوراً کمک بخواهید. همیشه باید ایمنی خود را در اولویت قرار دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.