چگونه افسردگی درمان می‌شود؟

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

بین ۸۰ تا ۹۰ درصد افرادی که دچار افسردگی می‌شوند را می‌توان درمان کرد. آنها در بیشتر موارد به درمان پاسخ خوبی می‌دهند.

قبل از انجام شروع هرگونه درمانی، نیاز است که مصاحبه و معاینه بدنی انجام شود. ممکن است حتی نیاز به آزمایش خون باشد، تا اطمینان حاصل شود که آیا افسردگی ناشی از بیماری‌هایی مانند تیروئید بوده و یا علت دیگری دارد؟

از روش‌های مختلفی برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی مهم‌ترین این روش‌ها خواهیم پرداخت.

داروهای ضد افسردگی

ممکن است افراد به دلیل داروهای شیمیایی که استفاده می‌کنند، دچار افسردگی شده باشند. داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی آن‌ها بسیار موثر خواهد بود.

افراد با استفاده از داروهای ضد افسردگی بهبود می‌یابند. اما برای بهبودی کامل و تکمیل کردن دوره درمان، نیاز است تا فرد بیمار زیر نظر یک متخصص روانپزشک باشد.

درمان سریع افسردگی

یک سوم بیمارانی که دارای اختلال افسردگی شدید هستند، نسبت به داروهای افسردگی مقاومت دارند. برای درمان سریع افسردگی این افراد، نیاز است تا بستری شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند.

درمان افسردگی در خانه

زمانیکه افراد دچار افسردگی می‌شوند، ممکن است تمایلی برای فعالیت‌های بیرون از خانه نداشته باشند. مسلما برای درمان افسردگی بهتر است تا به یک متخصص روانپزشک و یا روانشناس مراجعه کنند. اما برای درمان افسردگی در خانه نیز می‌توان روش‌های مختلفی را امتحان کرد.

  • ایجاد عادات جدید
  • ورزش کردن
  • کمک کردن به دیگران

همین کارهای به نظر آسان، می‌تواند نقش موثری در درمان افسردگی داشته باشد.

تست‌های افسردگی

تستها و آزمون‌های مختلفی برای نشان دادن میزان افسردگی وجود دارد. اما بهتر است که این آزمون‌ها توسط یک روانپزشک از فرد گرفته شود، تا بتوان با تشخیص مناسب، بهترین روش درمانی را برای فرد افسرده در نظر گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.