چه کسانی واجد شرایط میکرودیسککتومی هستند؟

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

اکثر بیماران مبتلا به فتق دیسک که در طول زمان به آزمایش دارو و فیزیوتراپی پاسخ نمی‌دهند، واجد شرایط میکرودیسککتومی هستند. در حالی که این بیماری معمولا در افراد 30 تا 50 ساله دیده می شود، خارج از این محدوده سنی رخ می دهد.

فتق دیسک در کودکان و بزرگسالان جوان که اغلب قادر به بهبودی بدون مداخله جراحی هستند، نادر است. میکرودیسککتومی ممکن است برای بزرگسالان 80 یا 90 ساله مناسب باشد، اگرچه باید به آنها هشدار داد که احتمال عوارض پزشکی یا جراحی در این جمعیت افزایش می‌یابد.

میکرودیسککتومی چقدر موفق است؟

به طور کلی، میزان موفقیت میکرودیسککتومی بسیار عالی است و بسیاری از بیماران رضایت بالایی از نتیجه را ابراز می کنند. غربالگری و ارزیابی دقیق قبل از جراحی، و همچنین تعهد بیمار به حفظ سلامت ستون فقرات پس از میکرودیسککتومی، به موفقیت جراحی کمک می کند.

لازم به ذکر است که برخی از افراد مبتلا به فتق دیسک نیز مشکلات دیگری در ستون فقرات دارند که باعث درد و ناتوانی مرتبط با عصب می شود. در چنین مواردی، اگر احساس شود که این مسائل به ناتوانی آنها کمک می کند، ممکن است به اقدامات اضافی مانند لامینکتومی - برداشتن لامینا (سقف استخوانی روی کانال نخاع) در یک یا چند مهره نیاز باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.