برقراری ارتباط با احساسات و عواطف

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

درک و مدیریت احساسات ما بخش اساسی ارتباط است. احساسات رنگ‌هایی هستند که می‌توانیم برای بافتن ملیله زندگی‌مان استفاده کنیم. هر چه رنگ های بیشتری در اختیار داشته باشیم، کیفیت زندگی ما غنی تر است. احساسات ما به اندازه طیف رنگ ها در رنگین کمان پیچیده است. این رنگ ها هر چه به عنوان انسان توسعه یافته تر باشیم و توانایی ما در تعامل صمیمانه با دیگران بیشتر در دسترس ما باشد. برای ارتباط با بهترین کلینیک روانشناسی در تهران اینجا کلیک کنید

احساسات ناشی از چیزی فوری تر از خلق و خوی است. احساسات خاص و شدید هستند و واکنشی به یک رویداد خاص هستند، در حالی که حالات پراکنده و بدون تمرکز هستند. شناسایی احساسات و عواطف خود در هر زمان برای ارتباط مهم است، بلکه برای رشد و توسعه شما نیز مهم است.

«به نظر می‌رسد که تأثیر ترجیح را آشکار می‌کند (Zajonc، 1980). ارگانیسمی را که آن را تجربه می کند در مورد آن دسته از اموری که بیش از دیگران برای آنها ارزش قائل است، آگاه می کند. تغییر از حالت کم ارزش به حالت با ارزش تر با عاطفه مثبت همراه است. تغییر از حالت با ارزش تر به حالت کم ارزش با عاطفه منفی همراه است. شدت تأثیر، بزرگی ترجیح ارزش را نشان می دهد.»

برخی از اصول احساسات

1. همه انسان ها نیازهای عاطفی اولیه دارند.
2. هر یک از ما نیازهای عاطفی مشابه، اما متفاوتی داریم.
3. نیازهای عاطفی از نظر درجه بیشتر از نوع متفاوت است.
4. نیازهای عاطفی بیشتر از نیازهای فیزیکی متفاوت است.
5. نیازهای عاطفی اساسی‌تر و مهم‌تر از «حقوق» هستند.
6. احساسات منفی نشانه نیازهای عاطفی برآورده نشده ما (UEN) هستند.
7. احساسات واقعی هستند و قابل بحث نیستند.
8. بی اعتباری عزت نفس را از بین می برد.
9. عزت نفس بالا برای بهره وری، رضایت شغلی و خدمات مشتری مورد نیاز است.
10. هماهنگی گروهی مستلزم ارضای نیازهای متقابل و احترام متقابل احساسات است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.