چگونه یک روان درمانگر کودک تربیت می شود

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

یک روان درمانگر کودک بسته به ایالت یا کشوری که در آن زندگی می کند، نیازمندی های متفاوتی خواهد داشت. با این حال، وجه اشتراک همه آنها این است که کودک  درمانگر بودن به سال ها آموزش و تحصیل نیاز دارد.

یادگیری نحوه تغییر افراد کار بسیار زیادی است، و همچنین یادگیری نحوه تفکر کودکان نیز کار زیادی است. مغز یک کودک با مغز یک بزرگسال متفاوت است و می تواند در دوران کودکی کمی تغییر کند و برای کسانی که آموزش ندیده اند سخت می شود. روان درمانگر کودک به همین دلیل به آموزش خاصی نیاز دارد.

الزامات آموزشی

روان‌درمانگران کودک آینده معمولاً برای داشتن صلاحیت کامل، مدرک کارشناسی ارشد در مشاوره، مددکاری اجتماعی یا یک رشته مرتبط دریافت می‌کنند. تکمیل این مدارک ممکن است سال‌ها طول بکشد و یک روان‌درمانگر کودک بالقوه برای اینکه بتواند کار خود را به درستی انجام دهد، کمی فداکاری می‌کند.

اگر یک درمانگر بالقوه یک برنامه روانشناسی را پشت سر بگذارد، می آموزد که چگونه از نظر روانشناسی آزمایش کند، که می تواند مسیرهای شغلی بیشتری را باز کند. مدرسه ای که در آن می روند نیاز به اعتبار دارد. این یک الزام برای گرفتن مجوز است.

کارآموزی

بسیاری از روان درمانگران کودک آینده این فرصت را دارند که در یک دوره کارآموزی با سازمانی کار کنند که با کودکان کار می کند. آنها تجربه عملی کار با کودکانی را که مسائل مختلفی دارند، به دست می آورند. این تجربه ای است که آنها پس از صدور مجوز با خود به یک حرفه حرفه ای می برند.

صدور مجوز

روان درمانگر کودک باید در کاری که انجام می دهد مجوز داشته باشد تا بتواند بهترین تجربه ممکن را به مشتریان ارائه دهد.

همه ایالت های ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک روان درمانگر بالینی کودک نیاز به دکترا، دوره کارآموزی فوق دکترا و نمره قبولی در آزمون عمل حرفه ای روانشناسی دارند. پس از دریافت مجوز، آموزش مداوم برای ادامه مجوز مورد نیاز است. 

آموزش بازی درمانی

بازی درمانی هنگام تمرین روان درمانی کودک الزامی نیست، اما ابزار ارزشمندی است که در این زمینه استفاده می شود. همانطور که احتمالاً می توانید فرض کنید، بازی درمانی شامل بازی کودکان و استفاده از هنر به عنوان راهی برای بیان خود است. کودکان عاشق بازی هستند، بنابراین این می تواند یک درمان موثر باشد. با این حال، یک روان درمانگر کودک ممکن است برای داشتن آن در مطب خود به گواهینامه نیاز داشته باشد. بسیاری از سازمان ها این گواهی را ارائه می دهند، مانند موسسه ملی تقویت روابط. شما می‌توانید بدون ارائه بازی‌درمانی روان‌درمانگر کودک باشید، اما وقتی کودکان راه‌های زیادی برای یادگیری دارند، خوب است که تا حد امکان ابزارهای بیشتری داشته باشید.

همانطور که می بینید، روان درمانی کودک کار بسیار زیادی است و نیاز به آموزش زیادی دارد، بنابراین وقتی روان درمانگر را برای کودک خود انتخاب می کنید، فردی را انتخاب می کنید که مجهز به کمک باشد. با این حال، چگونه می توانید بهترین روان درمانگر کودک را در موقعیت خود پیدا کنید؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.