نقش روانشناسي در نظام سلامت روان

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بیماری روانی از هر پنج کانادایی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک آمار شناخته شده است، اما مهم نیست که چند بار آن را بگوییم، باز هم به نظر می رسد یک عدد خیره کننده است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به طور بالقوه با مسائل مربوط به سلامت روان  سر و کار دارند، نیاز به پزشکان و متخصصان مختلف برای ارائه درمان و مراقبت کافی است.

به عنوان یک روانشناس، من یکی از گزینه هایی هستم که مردم می توانند برای کمک به آن مراجعه کنند.

چگونه روانشناسان می توانند کمک کنند

روانشناسان طیف گسترده ای از ارزیابی ها و گزینه های درمانی را برای کسانی که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند ارائه می دهند. بله، ما آنجا هستیم تا کیفیت زندگی افراد را در مواقع بحران بهبود ببخشیم، اما همچنین برای جلوگیری از عود و حفظ مراقبت در آنجا هستیم. از منظر نظام سلامت، روانشناسان می توانند به مسائل مربوط به نرخ پذیرش مجدد بپردازند و ما سعی می کنیم آنها را از درب گردان مراقبت دور نگه داریم. برای انجام این کار، ما بر ارزیابی‌های روان‌شناختی جامع تکیه می‌کنیم که به شناسایی و تشخیص مسائل و بیماری‌های مختلف سلامت روان کمک می‌کند. این به راهنمایی درمان مناسب کمک می کند و مشکلاتی را که می تواند باعث عود شود را کاهش می دهد.

روانشناسان در تیم های بین حرفه ای در بیمارستان ها و سایر امکانات برای ارائه مراقبت کار می کنند. علاوه بر ارزیابی‌های روان‌شناختی جامع، روان‌شناسان همچنین روان‌درمانی‌های مبتنی بر شواهد مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) را ارائه می‌کنند تا راه‌هایی را برای کمک به افراد در مواجهه با ترس‌ها، مقابله با اضطراب، یا افزودن ساختار به روز خود در صورتی که برای مقابله با افسردگی یا افسردگی تلاش می‌کنند، ارائه دهند. افکار منفی و چالش برانگیز را مدیریت کنید

اغلب، ممکن است بیمارانی را نیز ببینیم که با اختلالات همزمان تشخیص داده می شوند - اینها همزمان با مشکلات سلامت روان و اختلالات مصرف مواد هستند. بخشی از کار ما این است که این مورد را نیز شناسایی کنیم و در صورت نیاز مراقبت های بیشتری را پیشنهاد کنیم. مهم است که ما نه تنها به علائم بیماری، بلکه به هر گونه مشکل زمینه ای یا ناشی از آن توجه کنیم.

دسترسی به مراقبت

با این حال، بسیاری از افرادی که به بیماری روانی مبتلا هستند، همیشه زمان آسانی برای دسترسی به درمان ندارند. درمان دریافتی افراد اغلب به این بستگی دارد که آیا آنها بدون هزینه به مراقبت دسترسی دارند یا خیر.

در انتاریو، بسیاری از کسانی که توانایی پرداخت هزینه دسترسی به خدمات را دارند، هزینه آن را به صورت خصوصی پرداخت می‌کنند، اما کسانی که نمی‌توانند در لیست انتظار گیر کرده باشند، یا از بین می‌روند و ممکن است اصلاً کمکی دریافت نکنند.

در واقع، هیچ استانی در کانادا وجود ندارد که درمان ارائه شده توسط روانشناسان را پوشش دهد. برخی از خانواده ها ممکن است از طریق بیمه تمدید شده توسط کارفرمایان پوشش هایی داشته باشند، اما ممکن است کافی نباشد. البته برخی از مراقبت های تحت پوشش OHIP وجود دارد که در بیمارستان ها در دسترس است، اما در بسیاری از موارد محدودیتی برای تعداد مراجعه کنندگان و تعداد خدمات مناسب در دسترس وجود دارد. اگر این خدمات در دسترس نبود، دسترسی به مراقبت وجود نداشت.

غیر از پرداخت از جیب خود، یا پیوستن به لیست انتظار، گزینه های درمانی جایگزین در دسترس هستند. دسترسی به برنامه های کمک به کارکنان (EAP) از طریق کارفرمایان یا پزشکان خانواده که می توانند به روانپزشکان تحت پوشش OHIP مراجعه کنند نیز ممکن است یک گزینه باشد. اما از نظر سایر درمان‌های مبتنی بر شواهد غیرقابل دسترس ارائه شده توسط روان‌شناسان، کارهای زیادی باید انجام شود تا این خدمات برای همه قابل دسترس‌تر شود.

اینها تنها تعدادی از مسائلی است که بسیاری از افراد با تجربه زیسته، علاوه بر نگرانی‌ها و نیازهای روان‌شناختی خود، باید با آن‌ها مواجه شوند.

از اینجا به کجا می رویم؟

به عنوان یک کشور و یک استان، ما باید کار بهتری انجام دهیم تا روان درمانی لازم را برای همه کسانی که به آن نیاز دارند در دسترس قرار دهیم. از هر پنج کانادایی یک نفر از بیماری روانی رنج می برد. بسیاری از این افراد به ارزیابی روانشناختی جامع و درمان طولانی مدت از یک روانشناس نیاز دارند. این نیاز به بودجه دارد. و در حالی که ما در گسترش آگاهی از سلامت روان و بیماری های روانی بهتر می شویم، آگاهی و حمایت کافی نیست. امید من این است که آینده یک پوشش نقره ای فراهم کند – از هر پنج کانادایی پنج نفر بتوانند کمکی را که ممکن است به آن نیاز دارند بجویند.

ما راه هایی در پیش داریم، اما با طرح این مسائل مهم، می توانیم به بسیاری از کانادایی هایی که از بیماری روانی رنج می برند کمک بیشتری کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.