تصویربرداری تومور مغزی

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

اسکن تصویربرداری تصاویر دقیقی از اندازه و محل تومور به ما می دهد. رادیولوژیست هایی که تصاویر شما را می خوانند و آنالیز می کنند، متخصصان تومور مغزی هستند.

MRI: تصویربرداری رزونانس مغناطیسی از امواج رادیویی و آهنرباهای قدرتمند برای ایجاد تصاویر دقیق از تومور و نواحی اطراف مغز استفاده می کند.

  • نقشه برداری: ما اغلب از MRI ​​برای نقشه برداری از مغز قبل از جراحی استفاده می کنیم.
  • عوامل کنتراست: نرم افزارهای پیشرفته و انواع جدید مواد کنتراست (رنگ های خاص) مناطق مشکل را برجسته می کنند.

ابزارهای MRI ما عبارتند از:

iMRI: ممکن است در حین جراحی (حین عمل) از MRI ​​برای محافظت از بافت سالم استفاده کنیم و مطمئن شویم که تا حد امکان تومور را برداشته ایم. ما تنها اسکنر iMRI را در اورگان داریم. اسکنر ما، در بیمارستان کودکان OHSU Doernbecher، برای بزرگسالان نیز در دسترس است.

PET-MRI: این توموگرافی گسیل پوزیترون و MRI را برای تصاویر دقیق ترکیب می کند. تعداد کمی از مراکز دارای این فناوری هستند. ما از مقدار مطمئنی از یک ماده رادیواکتیو برای ردیابی رشد تومور یا برای دیدن اینکه آیا داروها به تومور می‌رسند استفاده می‌کنیم. این به ما کمک می کند تا ببینیم کدام داروها بهتر عمل می کنند.

MRA و MRV: آنژیوگرافی و ونوگرافی رزونانس مغناطیسی رگ های خونی مغز را نشان می دهد. جراحان مغز و اعصاب ممکن است از اینها برای نقشه برداری از مغز شما قبل از جراحی استفاده کنند.

MRS: طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی تغییرات بیوشیمیایی مغز را اندازه‌گیری می‌کند. این به ما کمک می کند تا نوع تومور را یاد بگیریم.

MRI پرفیوژن: رنگ کنتراست به ما کمک می کند تا میزان خونی که به قسمت های مختلف مغز می رود را ببینیم. این به پزشکان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که کجا بیوپسی (برداشتن یک قطعه تومور برای تجزیه و تحلیل) انجام دهند.

fMRI: یک MRI کاربردی به پزشکان کمک می کند تا ببینند کدام قسمت های مغز عملکردهایی مانند گفتار، احساس و حرکت را انجام می دهد. پزشکان از fMRI استفاده می‌کنند تا بدانند در طول جراحی یا پرتودرمانی از کدام قسمت‌ها اجتناب کنند.

تصویربرداری تانسور انتشار: پزشکان با ترسیم نحوه حرکت آب در مغز می توانند از رگ های خونی در حین جراحی محافظت کنند.

سایر ابزارهای تصویربرداری:

سی تی اسکن: توموگرافی کامپیوتری یک اشعه ایکس قدرتمند است که می تواند تصاویر دقیقی از تومور ارائه دهد. اگر ام آر آی گزینه مناسبی نباشد، پزشکان از سی تی اسکن برای تومورهای مغزی استفاده می کنند.

اسکن PET: مقدار کمی و بی خطر از یک ماده رادیواکتیو را برای برجسته کردن محل رشد تومور تزریق می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.