تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ناحیه تناسلی از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است . ناحیه تناسلی خارجی قسمتی است که قابل مشاهده بوده و به عنوان لایه مخاطی شناخته می شود و لایه داخلی همانطور که از نام آن مشخص است، داخلی بوده و قابل مشاهده نمی باشد و به عنوان لایه فاشیا واژن نامیده می شود. زمان زایمان طبیعی جنین از ناحیه کانال واژن عبور می کند و به دلیل خارج شدن جنین از این ناحیه بافت واژن دچار کشیدگی می شود . این امر می تواند موجب پارگی های ریز روی مخاط واژن به ویژه در ناحیه قسمت داخلی لایه فاشیا ایجاد گردد. در بعضی از مواقع امکان برگشت پارگی های ریز ناشی از زایمان وجود دارد، این برگشت بیشتر در مواقعی که فرد فعالیت های ورزشی داشته باشد و بافت واژن خوبی داشته باشد رخ می دهد . اما در بعضی مواقع زمانی که مدت زمان زایمان کمی طولانی تر باشد و پارگی های شدیدتری در ناحیه استحکامی ایجاد می گردد، مخصوصا اگر زمانی که فرد از لحاظ ژنتیک بافت واژن شلی داشته باشد در این موارد پس از زایمان بافت واژن گشاد خواهد شد.

 

 

 

علائم شل شدن واژن

علائم شل شدگی بافت واژن و نیاز به تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی بسته به شرایط فرد متفاوت خواهد بود اما اکثر افراد این علائم را دارند که عبارت است از:

  • افتادگی مثانه
  • بی اختیاری ادرار
  • کاهش حس جنسی
  • دفرمیت شدن ناحیه خارجی تناسلی

 توصیه های پزشکی پس از زایمان

بافت واژن قابلیت ارتجاعی داشته و دانستن همین موضوع می تواند سبب شود تا بافت واژن به حالت اولیه خود بازگردد، البته این اتفاق در زمانی رخ می دهد که پارگی های ناحیه تناسلی در لایه استحکامی یا فاشیا ایجاد نشده باشد . بهتر است فرد به مدت شش ماه پس از زایمان صبر کرده و به فعالیت های ورزشی هوازی بپردازد.

زمان مناسب تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

بهترین زمان تنگ کردن واژن پس از زایمان شش ماه بعد می باشد . بهتر است فرد در این فاصله زمانی به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمود و به توصیه های ایشان گوش فرا دهد، در صورتی که بافت واژن به حالت اولیه خود بازنگردد در این زمان جراحی انجام می شود .

جراحی روشی برای تنگ کردن مهبل

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود دستگاه های لیزر به عرصه پزشکی باید بدانید که لیزر در این زمینه هیچ گونه کمکی نخواهد کرد و لیزر تنها بر روی لایه های سطحی تاثیر می گذارد و یک حالت موقت دارد و باید بدانید کاملا به حالت اولیه باز نخواهد گشت. اما بهترین روش درمان جراحی خواهد بود . جراحی کاملا بدون درد بوده و در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می گیرد . همان طور که ذکر شد جراحی سبب می شود تا بافت واژن کاملا به حالت اولیه خود بازگردد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.