درد بعد از عمل لابیاپلاستی

اطلاعات روز پزشکی و روانشناسی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

در واقع عمل لابیاپلاستی برای برای به وجود آوردن تقارن بین لابیاها و برطرف نمودن بدشکلی آنها انجام می شود. برخی از خانم ها به دلایل مختلفی مانند زایمان های متعدد، پوشیدن لباس های تنگ و عوامل ژنتیکی دچا بدشکلی لابیاها شده اند و دفرمه شدن لابیاها باعث می شود که اعتماد به نفس در خانم ها کم شود. همچنین داشتن لابیاهای مینور و ماژور بیش از اندازه بزرگ سبب به وجود آمدن عفونت در واژینال می شود، زیرا معمولا به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و شستشوی نامناسب و در نتیجه آن لابیاهای واژن محل خوبی برای جمع شدن و رشد میکروب ها عفونی می گردد.
در واقع درد بعد از عمل لابیاپلاستی به علت برداشتن لابیاهای اضافی و پوست اضافی کلیتوریس به وجود می آید و انجام عمل لابیاپلاستی سبب بیشتر شدن میل جنسی می شود. درد پس از جراحی لابیاپلاستی در دو سه روز اول کاملا طبیعی است و با استفاده از مسکن می توانید، آنرا کنترل نمائید. درد بعد از عمل لابیاپلاستی در هفته اول به مرور کم می شود و این درد تا سه هفته پس از عمل لابیاپلاستی ادامه خواهد داشت.
پس از هفته سوم درد به طور کامل رفع می شود. دردهای غیرطبیعی پس از عمل لابیاپلاستی شامل درد بعد از عمل لابیاپلاستی به صورت شدید و غیرقابل تحمل می باشد، نبود بهبود درد پس از جراحی لابیاپلاستی با داروهای مسکن و کاهش تدریجی درد پس از جراحی لابیاپلاستی از روز سوم به بعد می باشد. 
در صورت داشتن درد های شدید پس از عمل لابیاپلاستی که با تب و خونریزی همراه است، نیاز است که سریعا به پزشک مراجعه نمائید. چون احتمال اینکه لابیاها عفونت کنند، وجود دارد.

 

 

درد بعد از عمل لابیاپلاستی تا چه مدتی ادامه دارد؟

درد بعد از عمل لابیاپلاستی در همان روزهای اول پس از عمل ایجاد می شود. در این زمان نیاز است که برای کم شدن سوزش و خارش و درد از داروهای مسکنی که پزشک تجویز نموده است، استفاده نمائید. پس از عمل برای کم شدن تورم از کمپرس سرد استفاده نمائید.
 درد پس از جراحی لابیاپلاستی سه روز پس از عمل با مصرف داروهای مسکن برطرف می شود. درد بعد از عمل لابیاپلاستی پس از گذشت یک هفته برطرف خواهد شد، اما خارش در ناحیه عمل به وجود خواهد آمد. خارش پس از عمل نشان دهنده این است که بخیه های جراحی بهبود یافته است.

 

نکات مهم برای کم شدن درد بعد از عمل لابیاپلاستی

پس از عمل لابیاپلاستی ممکن است که افراد دچار درد و احساس سوزش و خارش شوند و درد بعد از عمل لابیاپلاستی در دو سه روز اول ممکن است که با داروهای مسکن برطرف شود، اما اگر این درد ادامه پیدا کرد و با تب و خونریزی همراه بود، نیاز است که سریعا به پزشک مراجعه شود. نکاتی که باید برای کم شدن درد پس از جراحی لابیاپلاستی به آن توجه نمود، شامل موارد زیر است.

خانم ها باید پس از عمل لابیاپلاستی از مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی خود جلوگیری کنند، زیرا سبب رشد میکروب ها می شود و رشد و جمع شدن میکروب ها در ناحیه عمل سبب به وجود آمدن درد و التهاب می گردد.
پوشیدن لباس های زیرنخی و گشاد سبب عدم تحریک لابیاها می شود.
برای برطرف کردن احساس درد بعد از عمل لابیاپلاستی باید پس از استحمام و استفاده از سرویس بهداشتی حتما خود را خشک کنید. هیچ گاه از دستمال کاغذی برای خشک کردن دستگاه تناسلی استفاده نکنید. بهتر است که از دستمال نخی، نرم و سشوار استفاده کند.
خانم ها بعد از جراحی لابیاپلاستی 24 ساعت استراحت کافی داشته باشند. در 72 ساعت پس از عمل جراحی امکان فعالیت های سبک وجود دارد.
احساس درد بعد از عمل لابیاپلاستی به علت وارد شدن فشار به وجود می آید، خانم هایی که عمل آنها به صورت سرپایی صورت می گیرد، باید توجه داشته باشند که هر 3 ساعت به مدت 5 دقیقه بنشینند تا به لابیاها فشار وارد نیاید.
برای کم شدن درد بعد از جراحی لابیاپلاستی بهتر است که 72 ساعت بعد از لابیاپلاستی به محل کار بروید.
البته باید به این نکته توجه کنید که نشستن زیاد سبب کم شدن جریان خون در ناحیه تناسلی می شود و در نتیجه جریان بهبودی به کندی انجام می شود.
احساس درد پس از جراحی لابیاپلاستی به علت باز شدن بخیه های ناحیه جراحی و همچنین به علت فشار وارد شدن بیش از اندازه به وجود می آید.
خانم های ورزشکار باید به این نکته توجه کنند که انجام فعالیت های سخت و سنگین سبب وارد شدن فشار به ناحیه تناسلی می گردد و سبب بیشتر شدن درد می شود.
برقراری رابطه جنسی باید یک ماه بعد از جراحی تا بهبودی کامل به تاخیر بیافتد. داشتن رابطه جنسی سبب وارد شدن فشار به ناحیه تناسلی می شود.
پس از جراحی استراحت مطلق نیاز نیست. بهتر به انجام فعالیتهای سبک بپردازید. همچنین چند روز بعد از جراحی لابیاپلاستی انجام پیاده روی سبب تسریع روند بهبودی می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.